تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4

احداث سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در پایتخت

  • کد خبر : 78406
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
احداث سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در پایتخت
اقتصاد کلان: مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: جانمایی سه نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در پایتخت انجام شده و سال آینده عملیات احداث اولین نیروگاه آغاز می‌شود.

حلیا سادات حسینی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: اولین نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس در اراضی بهشت زهرا (س) سال آینده ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز اقداماتی انجام شده که ساخت اولین توربین آبی برای تولید انرژی سال آینده در منطقه ۱۵ و در محدوده بوستان سرخه حصار اجرایی می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس نیز در دستور کار است، افزود: این نیروگاه‌ها در مناطق ۲۲ گانه ساخته می‌شوند که تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر برق تولیدی از انرژی خورشیدی به ظرفیت برق اضافه می‌شود.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل محیط زیست شهرداری تهران در حوزه مدیریت مصرف انرژی بعنوان تنها متولی در مدیریت انرژی مدیریت شهری است.

توسعه انرژی‌های تجدید پذیر

سادات حسینی اضافه کرد: در این راستا چند هدف از جمله توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین بهینه سازی انرژی و ارایه راهکارهای مناسب در این خصوص دنبال می‌شود.

وی گفت: با اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به اضافه شدن ۶۲ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی تهران شدیم همچنان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸۵ کیلو وات و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۸۰ کیلو وات به ظرفیت نیروگاهی شهر تهران اضافه شده است.

مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: طرح مدیریت مصرف انرژی در ۲ سال اخیر در بیش از یک هزار ساختمان شهر تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

جابجای مرکز زباله سوز آرادکوه

سادات حسینی در خصوص گمانه زنی رسانه‌ای در خصوص تعطیلی و جابجایی مرکز زباله سوز آرادکوه نیز گفت: هنوز ارزیابی خاصی در این زمینه صورت نگرفته و این طرح تنها در حد یک کار مطالعاتی است و در این زمینه باید منابع طبیعی اقداماتی انجام دهد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اجرای ممیزی انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران گفت: این موضوع در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و راهکارهای کاهش مصرف انرژی تعیین شده است.

ممیزی ساختمان‌های شهرداری

وی اظهار کرد: تفاوت اساسی که در این دوره در ارتباط با ممیزی انرژی در قالب ساختمان‌های شهرداری انجام شده به این مساله بر می‌گردد که در سال ۱۴۰۲ ساختمان‌های ستادی شهرداری نیز در قالب ممیزی انرژی قرار گرفته‌ است.

به گفته سادات حسینی، یکی از نکات مهم و اساسی بهینه‌سازی مصرف انرژی است که این موضوع در اولویت‌بندی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مربوط به ممیزی‌سازی انرژی است که این مساله در تمامی ساختمان‌های شهرداری تهران انجام شده و همانطور که بیان شد در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شده که سطح کوتاه‌ مدت آن در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

بازرسی موتورخانه اماکن وابسته به شهرداری تهران

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به اخذ معاینه فنی موتورخانه‌های مجموعه شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: یکی از تکالیفی در قانون هوای پاک به اداره کل محیط زیست داده شده به اخذ معاینه موتورخانه‌ها برمی‌گردد که در این حوزه نیز ساختمان‌های شهرداری تهران نسبت به اخذ معاینه فنی‌ موتورخانه‌ها بر اساس استانداردهای لازم اقدام کرده است.

سادات حسینی به شناسایی منابع آلاینده توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در این خصوص با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران دستورالعملی تهیه و ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی واحدهای آلاینده یکی از مسایلی است که توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شده که در سال ۱۴۰۲، ۶۶ واحد آلاینده شناسایی شده‌اند البته موضوع کنترل منابع آلاینده نیز بطور ویژه از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران دنبال می‌شود و این مجموعه علاوه بر شناسایی منابع آلاینده کنترل آنها را نیز در دستور کار خود قرار داده است.

فعالیت گروه‌های جهادی برای جمع اوری فیلتر سیگار در پارک‌ها

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: مردمی‌سازی در محیط زیست و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و سمن‌ها به صورت ویژه در ان اداره کل پیگیری و دنبال می‌شود و در این حوزه تعدادی از مساجد، حوزه علمیه بانوان، امامزاده‌ها و پایگاه‌های بسیج و همچنین سراهای محلات فعالیت ویژه‌ای را دارند و بازخورد خوبی را در این حوزه داریم.

سادات حسینی به پاکسازی بوستان‌ها از فیلترهای سیگار هم اشاره کرد و یادآور شد: این موضوع نیز با همکاری گروه‌های جهادی انجام می‌شود و در ماه ۲ تا سه بار در بوستان‌های بزرگ گروه‌های جهادی به صورت خودجوش این کار را انجام می‌دهند.

تشکیل کمیته پلاستیک

وی به کمیته پلاستیک نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز بر اساس مصوبات شورای شهر تهران اقدامات خوبی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند در ارتباط با عدم استفاده کمتر از پلاستیک انجام شده است.

در طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر موضوعات اشاره شده به گاز متان مدیریت و تصفیه شیرابه‌ها و کمپوست اشاره شده در طرح جامع آمده که در کنار آرادکوه باید فضای دیگری برای دفن زباله در نظر گرفته شود که تامین این زمین باید توسط منابع طبیعی انجام شود و تا زمانی که زمین اشاره شده خریداری و تامین نشود نمی‌توان جای دقیقی را برای دفن زباله تعیین کرد.

ادغام محیط زیست شهرداری با شرکت کنترل ترافیک صحت ندارد

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خصوص برخی اظهارات مبنی بر ادغام شرکت کنترل ترافیک با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: به هیچ عنوان این مساله صحت ندارد.

سادات حسینی در خصوص بخش زیست محیطی پروژه‌های شهری نیز گفت: تمام این پروژه‌ها باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و هیچ پروژه‌ای بدون این پیوست احداث نخواهد شد.

وی همچنین در خصوص فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران نیز اظهار کرد: تا زمانی که این کارخانه مجوز زیست محیطی اخذ نکند، نمی‌تواند فعالیت خود را انجام بدهد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=78406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.