تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2

همکاری ایران و کوبا در بخش کشاورزی برای تامین منافع دو کشور

  • کد خبر : 73279
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
همکاری ایران و کوبا در بخش کشاورزی برای تامین منافع دو کشور
اقتصاد کلان : وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران و کوبا می‌توانند با همکاری در بخش‌های مختلف کشاورزی نیاز یکدیگر و منافع دو ملت را تامین کنند.

محمدعلی نیکبخت در دیدار با وزیر کشاورزی کوبا و تیم مذاکره‌کننده کوبایی که در تهران حاضر شدند، با برشمردن توانمندی‌های ایران در حوزه کشاورزی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران با تکیه بر توان داخلی و منابع انسانی خود، به توفیقات بزرگی در حوزه کشاورزی دست یافته است و بنا دارد این تجربیات را با کشور‌های دوست به اشتراک گذارد.

وی اظهار داشت: پرورش میگو در سواحل، پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی، استعداد کشور در تولید محصولات باغبانی، مانند؛ پسته، خرما و انواع مرکبات و امکان صادرات این محصولات از جمله نقاط قوت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید محصولات راهبردی زراعی تصریح کرد: ما بخش عمده‌ای از نیاز داخل را در کشور تولید می‌کنیم و بخش کوچکی از برخی نیازمندی‌ها، از راه واردات تامین می‌شود.

نیکبخت در مذاکره با همتای کوبایی خاطرنشان کرد: در حوزه دامپروری هم بیشتر نیاز ما از تولید داخل تامین می‌شود، در لبنیات صادرکننده هستیم و در تولید مرغ با بهره‌مندی از دانش بومی، از صنعت مرغداری و زنجیره تولید متناسب با نیاز غذایی کشور بهره‌مند هستیم.

ایران و کوبا منافع مشترک را توسعه می‌دهند

وزیر کشاورزی کوبا هم در این دیدار از اهمیت همکاری کشور برادر ایران با کوبا تاکید کرد و گفت: اشتراکات سیاسی و انقلابی دو کشور راه را برای همکاری در همه زمینه‌ها به ویژه کشاورزی هموار کرده است.

وی اضافه کرد: کشورش به تجربیات ایران در توسعه کشاورزی و رسیدن به فناوری تولید محصولات کشاورزی نیازمند است و آمادگی دارد از سرمایه‌گذاران ایرانی برای تولید در کشورش حمایت کند.

وزیر کشاورزی کوبا این دیدار را مقدمه‌ای برای تفاهمات آتی دانست و گفت: امیدوارم در دیدار مقامات عالی دو کشور در آینده نزدیک، این توافقات در قالب اسناد همکاری به امضای مسئولان دو کشور برسد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=73279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.