تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
2

معرفی طرح های برگزیده نخستین رویداد “چادرو”

  • کد خبر : 84946
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
معرفی طرح های برگزیده نخستین رویداد “چادرو”
اقتصاد کلان : رویداد فناورانه و نوآورانه چادرو با رونمایی از ۱۰ طرح برگزیده در محورهای زنجیره ارزش فولاد، انرژی ، آب‌ و محیط زیست ، هوشمندسازی و تحول دیجیتال به ایستگاه پایانی رسید .

رویداد جذب ایده ها و طرح های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری نوچاد امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو با معرفی ۱۰ طرح برگزیده به ایستگاه پایانی رسید .

نخستین دوره رویداد چادرو با سه محور “زنجیره ارزش فولاد (از اکتشاف معدن تا محصول نهایی ) “، “انرژی ، آب و محیط زیست ” و ” هوشمندسازی و تحول دیجیتال” برگزار و ۷۰ ایده و طرح فناورانه و نوآورانه در این رویداد شرکت کردند .

در مرحله ارزیابی کیفی ، ۳۶ طرح به مرحله بعدی راه یافت و در مرحله نهایی در دو بعد فنی و کسب و کار توسط متخصصین مجتمع معدنی‌چادرملو ارزیابی شد و در نهایت تعداد ۲۰ طرح به مرحله داوری رسید و ۱۰ تیم برگزیده انتخاب شدند.

گفتنی است، این مراسم با حضور مهندس موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو، دکتر خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهندس طاهرزاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، دکتر امیرشنوا رئیس مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو، مدیران شرکت‌های صنعتی و معدنی و شرکتهای دانش بنیان و نوآور و مدیران و کارکنان شرکت چادرملو برگزار شد.

میرسینا شنوا مدیر مرکز نوآوری چادرملو و دبیر رویداد چادرو به عنوان نخستین سخنران با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، گفت: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است.

وی با تشکر از مدیر عامل چادرملو برای حمایت از این مرکز گفت: در حقیقت مهندس طاهر زاده با ایجاد فضای باز و مهندسان با انگیزه معمار نوچاد است. اگر اعتماد مدیرعامل چادرملو نبود این مرکز بعد از یک سال به این نقطه نمی رسید.

میرسینا شنوا با تاکید بر اینکه نوچاد برند نوآوری چادرملو و مسیری برای آغاز تحولی بزرگ در اکوسیستم چادرملو است، افزود: نوچاد اسم رمزی برای یک پیوند بلندمدت با بخش معدن است. با وجود اینکه در آغاز راه اندازی مرکز شرایط سخت بود اما چراغ امیدواری در مسیر پیشرفت روشن بود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۵ تیم با مرکز نوچاد در یک سال اخیر همکاری کردند، تصریح کرد: فراخوان دور بعدی رویداد هفته های آینده منتشر خواهد شد.

«نوچاد» گامی مهم در بومی سازی

مهندس امیرعلی طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مراسم اختتامیه نخستین رویداد چادرو گفت: پلتفرم نوچاد با حمایت از پایان نامه ها ، تولیدات دانش بنیان ها و پروژه ها ایجاد شده و مرکز نوچاد بعنوان سکوی سرمایه گذاری در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد.

وی ادامه داد: آنچه در بخش بومی سازی نوچاد انجام شده است تولید ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال گذشته که با صرفه جویی ارزی ۴۷/۸ میلیون یورویی همراه است و این امر نشان دهنده رشد ۷۶درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ می باشد.

مدیر عامل چادرملو اظهار داشت: مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت ها ، انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

وی درخصوص کچاد گفت: چادرملو به لحاظ ارزش بازار با ۱۴۵ هزار میلیارد تومان جز ۳۰ شرکت فعال در بورس می باشد. این مجتمع در بخش های گسترده ای از اکتشاف، استخراج، تولید گندله ، فولاد و آهن اسفنجی فعالیت دارد و موقعیت های زیادی را برای مجموعه های نوآور ایجادکرده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=84946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.