تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3

کودکان کار بعد از استعدادیابی به مدارس تخصصی می‌روند

  • کد خبر : 57673
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
اقتصاد کلان : مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: مراکز پویاشهر در سطح پایتخت به استعدادیابی ذخیره‌های این کشور کمک خواهند کرد و با نگاه اخلاق محور از ظرفیت‌ کودکان کار استفاده خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران و به نقل از شهر، دکتر احمد احمدی صدر در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این زاویه هیچ گاه به فرزندان در معرض آسیب و بی‌سرپرست و بد سرپرست نگاه نشده که انسان و آینده‌سازان ایران هستند، اظهار کرد: اگر به توانایی‌های نهفته توجه شود این کودکان می‌توانند در آینده پروفسور سمیعی ها، چدکتر حسابی ها و شهید احمدی روشن ها و از نخبگان کشور شوند.

🔻وی افزود: در بین این افراد کسانی هستند که استعدادهای آنها شکوفا خواهد شد؛ ما به جمع آوری کودکان کار که بیش از ۳۲ بار انجام شده اعتقاد نداریم. این کودکان توان و استعداد دارند و باید به آن توجه کرد. همکاران ما در حوزه اقتصادی باید مشکلات معیشتی را رفع کنند و ما برای اینکه به استعدادهای آنها توجه کنیم، بالغ بر ۳۴ مرکز را احداث کردیم و مجتمعی برای استعدادیابی آنها راه اندازی شده تا کودکان به مدارس تخصصی معرفی شوند که می‌تواند مدرسه ریاضی، هنر و ورزش باشد.

🔻دکتر احمدی صدر اعلام کرد: تمام کودکانی که به نوعی از امکانات محرومند و مشغول کارند و بی‌سرپرست و بد سرپرست هستند و نمی توانند وارد مدرسه شوند، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

🔻وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ریاست جمهوری به زودی شرایطی را فراهم خواهد کرد که شهردار تهران به عنوان نماینده ریاست جمهوری در مورد ساماندهی متکدیان، کودکان کار و معتادان متجاهر وارد شود.

🔻دکتر احمدی صدر با بیان اینکه پس از تایید و ابلاغ جزییات، شهرداری تهران نماینده ویژه ریاست جمهوری در این سه بخش خواهد بود، یادآور شد: تاکنون ۱۴ دستگاه به وزارتخانه خود پاسخگو بودند اما با این حکم، هم‌افزایی تقویت می‌شود. اعتبارات به نهادهای مسئول واگذار شده اما شهرداری حق نظارت و سوال خواهد داشت و به ریاست جمهوری گزارشات را خواهد داد.

🔻همچنین احمدی صدر در این جشن با بیان اینکه امروز شاهد بزرگترین اجتماع فرزندان ایران در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی هستیم، گفت: مجموعه شهری با نگاه مترقی دکتر زاکانی شهردار محترم تهران در حوزه کودکان کار نسبت به شناسایی استعدادها اقدام کرده و امکاناتی را فراهم خواهد کرد تا این فرزندان به عنوان نخبگان، اندیشمندان، هنرمندان و ورزشکاران آینده کشور باشد.

🔻وی ادامه داد: مراکز پویاشهر در سطح پایتخت به استعدادیابی ذخیره‌های این کشور کمک خواهند کرد و با نگاه اخلاق محور از این ظرفیت‌ها استفاده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=57673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.