تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
3

خدمات‌دهی ویژه به کودکان کار در مدارس پویا شهر

  • کد خبر : 57675
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
اقتصاد کلان : محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حاشیه جشن فرزندان غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در قسمت مهمی از قرارگاه اجتماعی شهر تهران، شهرداری در کنار متکدیان، کودکان کار بوده است، اظهار کرد: کمیته تخصصی ذیل معاونت فرهنگی شکل گرفت و دستگاه‌ها کنار هم قرار گرفتند. هر آنچه داشتیم به کار گرفتیم و در چند لایه از جمله کودکان و خانواده‌های آنها وارد کار شدیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و به نقل از شهر، دکتر توکلی‌زاده با بیان اینکه به کودکان برای حقوقشان اطلاعات لازم داده شده، تصریح کرد: در مدارسی که داریم با همکاری تشکل‌ها، خدمات را ارائه می دهیم. با حوزه نیروی انتظامی نیز کارها جلو برده شده تا با سوداگری نیز برخورد شود.

🔻توکلی زاده با تاکید بر اینکه آگاه‌سازی کودکان کار، خانواده ها و جامعه در مورد آنان مهم است، گفت: این موضوع از طریق ایجاد هویت و عزت انجام خواهد شد و سازمان خدمات اجتماعی در این خصوص وارد عمل شده است.

🔻وی با بیان اینکه جلسه ای برگزار و درخواستی از ریاست جمهوری داشتیم که موافقت شد و در جلسه دولت نیز کلیات به تصویب رسید، تصریح کرد: ما درخواست اصل ۱۲۷ را مطرح کردیم که در آن، رئیس جمهور اختیارات خود را در بخشی به فردی دیگر تفویض می کند؛ لذا اختیارات ریاست جمهوری در بحث متکدیان‌، کودکان کار و معتادان متجاهر به شهردار تهران واگذار می‌شود.

توکلی‌زاده با بیان اینکه سازمان بهزیستی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری در این جلسه حضور داشتند، گفت: حدود در این جلسه مشخص شد و جزئیات آن در جلسه هیات دولت تصویب خواهد شد. در نتیجه شاهد مدیریتی واحد در این حوزه خواهیم بود. تاکنون مدیریت واحد نداشتیم و تصمیمات به کندی اجرا می‌شد.

🔻وی تاکید کرد: هر دستگاهی وظیفه خود را انجام می‌دهد و فرماندهی واحد برای هماهنگی در اجراست و جایی که ایراداتی در مقررات وجود دارد متناسب با نیاز امروز اصلاح و تصویب خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=57675

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.