تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
3

شطرنج ورزشی برای تقویت ذهن/ معرفی شطرنج در قاب تلویزیون

  • کد خبر : 87600
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
شطرنج ورزشی برای تقویت ذهن/ معرفی شطرنج در قاب تلویزیون
اقتصاد کلان : رئیس هیئت شطرنج شمیرانات مطرح کرد: بیش از 90 درصد بازیکنان شطرنج شمیرانات را نوجوانان و دانش آموزان تشکیل داده اند و این را اعلام می کنیم آماده همکاری با مدارس و برای آموزش شطرنج به دانش آموزان هستیم.

فرزاد ناصری رئیس هیئت شطرنج شمیرانات و مربی و داور رسمی شطرنج گفت: محدوده محلات و شهرستانها ما را محدود نمی کند هر کس از هر نقطه ای علاقمند به یادگیری و آموزش باشد استقبال می کنیم. هیئت شطرنج شمیرانات متشکل از کمیته های متعددی اعم از کمیته مسابقات، آموزش، همگانی و بخصوص کمیته هنرمندان است که برای اولین بار این کمیته توسط بهمن دان بازیگر و پیشکسوت سینما تشکیل شده است.

وی از برگزاری مسابقات در هفته آخر خرداد ماه خبر داد و اظهار داشت: مسابقات استاندارد ریتد به این معنا که به فدراسیون جهانی اعلام می شود و آنها هم در لیست جهانی آن را اعلام می کنند از ۲۴ خرداد ماه شروع می شود و بازیکنان می توانند در این مسابقات توانایی خود را به نمایش بگذارند پس از برگزاری این مسابقات نفرات برتر به مسابقات استانی و کشوری اعزام می شوند.

علیرضا غروی مجری و فیلم ساز هم در خصوص تولید برنامه تلویزیونی درباره شطرنج بیان کرد:: از سال ۱۳۹۸ پیگیر تولید برنامه تلویزیونی بودیم تا خاستگاه و تاریخچه شطرنج را معرفی کنیم، این برنامه را به زودی تولید کنیم، پیش تولید این برنامه به زودی آغاز می شود.

وی اشاره هم به موضوع این برنامه کرد و اظهار داشت: موضوع این برنامه درباره تاریخچه شطرنج ایران است، همه مدعی بودند که شطرنج متعلق به

کشور هند است و از این کشور به ایران آورده شده است در صورتیکه شطرنج طبق مستندات از ایران به تمام جهان صادر شده است، ما در این برنامه با حضور کارشناسان این موضوع را روشنگری می کنیم. این برنامه به کارگردانی بهمن دان ، تهیه کننده صدیقی و علیرضا غروی مجری طرح در ۳۰ قسمت و ۵ فصل از تلویزیون پخش می شود.

مهرداد آهوران مربی فدراسیون شطرنج و مدیر مدرسه شطرنج آهوران هم درباره آموزش در مدرسه شطرنج بیان کرد: آموزش های ما به صورت حضوری و آنلاین است البته این را یادآور شوم در زمان شیوع کرونا کلاس های آنلاین ما از سراسر کشور مخاطب داشت و در حال حاضر هم مخاطبینی از سراسر کشور و خارج از کشور داریم. در حال حاضرنزدیک ۲۰۰ نفر در مدرسه آهوران آموزش می بینند.

محمدرضا علوی زاده روانشناس و مسئول کمیته آمادگی ذهنی و روان هیئت شطرنج شمیرانات بهداشت روانی در شطرنج مهم دانست و گفت: شطرنج مانند همه ورزش ها علاوه بر کاربرد جسمی و ذهنی البته جسمی نه مانند برخی رشته های ورزشی مانند فوتبال و والیبال ولی در کل مساله مهمی است، یک بازیکن شطرنج ممکن است ۴ ساعت یک جا بنشیند قطعا آمادگی جسمی بالایی می خواهد تا در این شرایط تعادل خود را حفظ کند و آمادگی ذهنی هم باید آمادگی لازم را داشته باشد. برای آمادگی ذهنی آرام سازی، رویارویی با دشواری ها و استرس ها هنگام مسابقه و ابتکار عمل روانی وافزایش تمرکز کارهایی است که ما در کمیته آمادگی ذهنی انجام می دهیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=87600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.