تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024
7

اعلام فراخوان صادرات برق تجدیدپذیر برای نخستین بار در ایران

  • کد خبر : 86833
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
اعلام فراخوان صادرات برق تجدیدپذیر برای نخستین بار در ایران
اقتصاد کلان : معاون وزیر نیرو از اعلام فراخوان شرکت ها برای صادرات برق تجدیدپذیر ایران برای نخستین بار در هفته آینده خبر داد و گفت: موضوع صادرات برق توسط وزارت نیرو و ظرفیت های صادراتی، ابلاغ و هم اینک چهار خط صادرات برق به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه ایجاد شده است.

به گزارش ساتبا، دکتر محمود کمانی، رییس سازمان ساتبا در کنفرانسی که به همت بخش خصوصی، انجمن انرژی های تجدیدپذیر و اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید جمهور، آیت الله سید ابراهیم رییسی و شهدای خدمت اظهار کرد: تصویب هدف گذاری برای ساخت ۳۰ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر به دستور شهید رئیسی در شورای عالی انرژی شکل گرفت و مصوبات و مجوزهای شکل گرفته در سه سال اخیر نشان دهنده جدیت و عزم دولت سیزدهم برای رفع موانع و توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران بوده است.

🔹 وی در تشریح اهمیت و ضرورت توسعه انرژی های تجدیدپذیر در ایران خاطرنشان کرد: سالانه ارزشی نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار سوخت نیروگاهی در کشور مصرف می شود که معادل هزینه احداث ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر است.

🔹کمانی با بیان اینکه تاکنون به ظرفیت ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در حال ساخت است، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف ساخت ۳۰ هزار مگاوات در یک برنامه پنج ساله برنامه ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=86833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.