تاریخ : یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ 10 ذو الحجة 1445 Sunday, 16 June , 2024
2

کمپرسور‌های اینورتر هوش مصنوعی؛ قلب هوشمند و کارآمد یخچال‌های جدید سامسونگ

  • کد خبر : 86537
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶
کمپرسور‌های اینورتر هوش مصنوعی؛ قلب هوشمند و کارآمد یخچال‌های جدید سامسونگ
اقتصاد کلان : شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی یخچال‌های سری Bespoke 2024 خود را با نسل جدیدی از فناوری‌های بهینه‌سازی مصرف‌ انرژی معرفی کرده است. این دستگاه‌های هوشمند، از نسل جدید کمپرسورهای اینورتر هوش مصنوعی با توانایی استفاده از حالت انرژی هوش مصنوعی (AI Energy Mode) در پلتفرم SmartThings Energy بهره می‌برند.

نسل هشتم کمپرسورهای هوشمند سامسونگ به عنوان قلب تپنده یخچال‌های جدید این شرکت، ۲۷ سال تکامل و توسعه را پشت سر گذاشته‌اند تا امروز، عملکردی قابل اعتماد و مصرف انرژی بهینه‌ای را در اختیار خود کاربران قرار دهند.

هشت نسل تکامل و بهبود طراحی

تمامی مدل‌های جدید یخچال‌های سری Bespoke 2024 سامسونگ، از کمپرسور اینورتر هوش مصنوعی (AI Inverter) بهره می‌برند که به کوچک‌ترین تغییرات دمایی در یخچال پاسخگو است. این فناوری جدید برخلاف کمپرسورهای سرعت ثابت معمولی، قادر است بسته به نحوه استفاده کاربر، هوای سرد یخچال را به طور بهینه تامین کرده و در محفظه‌ها به گردش درآورد. با تنظیم خودکار سرعت موتور بر اساس دمای محیط یخچال، حالت کار و البته تغییرات دمایی ناشی از باز و بسته شدن درب، کمپرسورهای جدید به میزان قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می‌دهند.

کمپرسورهای جدید ارتقا یافته، نقطه اوج نوآوری‌های مداوم سامسونگ هستند که از نسل اول در سال ۱۹۹۷ تا نسل هشتم کنونی ادامه داشته است. این شرکت به منظور افزایش بهره‌وری انرژی و دوام بیشتر کمپرسورهای خود، به طور پیوسته در حال تحقیق، توسعه و بهبود فرآیند تولید موتور داخلی، بلبرینگ‌ها، پیستون‌ها، سوپاپ‌ها و سایر اجزا و قطعات بوده است. در نتیجه، کمپرسورهای مجهز به هوش مصنوعی توانسته‌اند به بازدهی موتور داخلی بیشتر از ۹۵درصد دست پیدا کنند که سطح قابل قبولی در صنعت لوازم خانگی به حساب می‌آید.

در مقایسه با کمپرسورهای قبلی، بازدهی انرژی مدل‌های جدید در محدوده کارکرد با سرعت پایین (محدوده‌ای بین ۹۵۰ تا ۱۴۵۰ دور در دقیقه که عموما یخچال‌های معمولی در آن کار می‌کنند) تا بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

دائه ایل کئون، رییس آزمایشگاه تحقیق و توسعه کمپرسور بخش لوازم دیجیتال (DA) شرکت سامسونگ درباره فناوری جدید اینطور توضیح می‌دهد: «کمپرسور اینورتر هوش مصنوعی جدید، اینرسی اهرمی موتور را در حین کار بیش از چهار برابر نسبت به مدل معمولی، افزایش داده است. این ارتقای صورت گرفته، عملکرد پایدار کمپرسور را حتی در سرعت‌های پایین تضمین می‌کند و در عین حال مصرف برق را بیشتر از قبل کاهش می‌دهد.»

در حالی که معرفی جدیدترین کمپرسور اینورتر هوش مصنوعی در یخچال‌های سری Bespoke 2024 سامسونگ، عنصر کلیدی بهره‌وری انرژی محصول به حساب می‌آید، همچنین استفاده از حالت انرژی هوش مصنوعی در اپلیکیشن SmartThings نیز به کاهش بیشتر مصرف انرژی تا ۱۰درصد کمک می‌کند.

تضمین دوام و پایداری محصول

پس از بیش از ۲۰سال تحقیق و توسعه، شرکت سامسونگ اکنون کمپرسور اینورتر هوش مصنوعی خود را معرفی می‌کند که عملکردی بادوام و صدای کمتری را به همراه گارانتی ۲۰ساله با تعمیرات و جایگزینی رایگان ارائه می‌دهد. این کمپرسورهای هوشمند نسل جدید در شرایط عادی، سطح نویزی کمتر از ۳۵دسی‌بل (dB/A) دارند که معادل صدای قابل شنیدن در یک اتاق خواب در شب یا یک کتابخانه آرام است.

جونپیو لی، رییس تیم کمپرسور و موتور بخش لوازم دیجیتال (DA) شرکت سامسونگ در این باره می‌گوید: «کمپرسور، درست مانند موتور اتومبیل، اصلی‌ترین عضو یخچال است و ما همچنان به توسعه کمپرسورهای اینورتر هوش مصنوعی خود و فناوری‌های مرتبط با آن ادامه می‌دهیم. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مصرف‌کنندگان برای مدت طولانی از یخچال‌های سامسونگ استفاده می‌کنند و در عین حال، مصرف انرژی خانه خود را کاهش می‌دهند.»

با نگاهی به چشم‌انداز سامسونگ در توسعه هوش مصنوعی برای فناوری‌های آتی خود، در آینده‌ای نه چندان دور، شاهد عرضه محصولات متنوعی با بهره‌مندی از این کمپرسورهای اینورتر هوشمند خواهیم بود که علاوه بر آسایش بیشتر، صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف انرژی را نیز برای خانواده‌ها ممکن می‌سازد.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=86537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.