تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
2

جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 84321
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
جلب مشارکت مردمی در پشتیبانی و مراقبت از طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی
اقتصاد کلان : نشست حمایت از کودکان و نوجوانان، جلوگیری از فعالیت مراکز غیر مجاز تفکیک زباله، ضایعات و پیشگیری از وقوع جرم با حضور محمد حسین صادقی دادیار دادسرای دیوان عالی کشور و مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور، عسگر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، ولی الله مهبودی معاون دادستان تهران و حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران، احمد بیگی دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 25 تهران،آشوری معاونت سرپرستی دادسرای ناحیه 16، عبدالمجید رحمانی، دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران،سرهنگ نادری نماینده پلیس پیشگیری فاتب،سرهنگ موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران، حسین اخگر پور سرپرست شهرداری منطقه 19، نمایندگان سازمان بهزیستی استان تهران، اداره کل محیط زیست استان تهران و .. برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، صادقی مدیر کل دفتر پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور ضمن خدا قوت به همکاران و تأکید بر اهتمام ویژه و پیگیری موجدانه این طرح خاطر نشان کرد: دادستانی باید در مسائلی که جنبه عمومی دارد با پیمایش میدانی ورود پیدا کند و با توجه به شیوع انواع آسیب های اجتماعی در این منطقه، دادسرای ناحیه ۱۶، دادیاری ویژه برای پیگیری ترک فعل ها و تضییع حقوق عمومی اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به آسیب های اجتماعی، کنترل و کاهش آنها از مطالبات الویت دار مقام معظم رهبری است اظهار کرد : در برنامه های توسعه بر بهبود شاخص های اجتماعی، ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تأکید شده است.

صادقی در خصوص مقابله با کار کودک در کارگاه ها خواستار شناسایی این مکان ها و ارائه اطلاعات مورد نیاز به بازرسان اداره کار برای تعطیلی این کارگاه ها و مقابله با کارفرمایان شد.

این مسئول درباره وضعیت شهرک مرتضی گرد و آسیب های موجود در این محدوده خواستار طراحی، تدوین و مطالعه پژوهشی با استفاده از ظرفیت وزارت کشور و استانداری تهران شد و در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی بر رعایت قوانین، حفظ کرامت انسانی و جلوگیری از سو استفاده سودجویان تأکید کرد.

جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح بر استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود از سوی شهرداری تأکید کرد و افزود: انعکاس پدیده زباله گردی از سوی رسانه های معاند ناپسند است و تدبیر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جذب زباله گردها به عنوان پاکبان در شهر تهران قابل تقدیر است.

این مسئول ادامه داد: شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران باید عاری از آسیب اجتماعی ناشی از زباله گردی باشد زیرا این پدیده ناهنجار اجتماعی یک جرم مشهود است و باعث نقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی می شود.

مهبودی معاون دادستان تهران در حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به ماده ۱۸ قانون مدیریت پسماند بیان کرد: در شرایطی که آلودگی بر انسان و محیط زیست محرز باشد با اخطارهای سازمان های متولی با عاملین آلودگی مقابله و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و در مرجع قضایی به آن رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اهمیت مراقبت و نگهداری محل های پاکسازی شده در طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی در شهر تهران بیان کرد: جلب مشارکت مردمی مساجد در محلات، بسیج و سازمان های مردم نهاد در پشتیبانی از این طرح مهم و موثر خواهد بود.

در ادامه حسین اخگر پور بیان کرد: ۱۴ هکتار از فضاهای بی دفاع شهری که محل تجمع معتادان متجاهر و کلونی آسیب های اجتماعی بود طی چندین مرحله با تسطیح این اراضی پاکسازی شد.

براساس این گزارش در پایان این نشست اعضای جلسه با حضور در خیابان های سهیل میانی و جنوبی از وضعیت فعالیت ضایعات فروشان و در خلازیر از محل اسکان های غیر مجاز کارگران فصلی و اتباع بازدید کردند.

شایان ذکر است نمایندگان نهادهای متولی در اجرای طرح ساماندهی آسیب های اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در قالب این طرح ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=84321

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.