تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2

برگزاری ایستگاه سلامت در ناحیه ۹ با شعار حال خوب ساختنی است

  • کد خبر : 84060
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
برگزاری ایستگاه سلامت در ناحیه ۹ با شعار حال خوب ساختنی است
اقتصاد کلان : شهردار منطقه ۴ خبر داد : در هفته سلامت ۱۴۰۳ ، رویکرد اصلی شهرداری بر اجرای برنامه ها با شعار سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت قرار گرفته است .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ ، علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ با گرامیداشت هفته سلامت گفت : یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته ملی سلامت نامگذاری شده است، که فرصتی است مغتنم تا توجه همگان را اعم سیاستگذاران، مدیران و آحاد افراد جامعه به اهمیت مقوله سلامت به عنوان یکی از حقوق بنیادین شهروندان جلب نماید. کمالی زاده با بیان اینکه سلامت و سلامتی همواره در اندیشه و فرهنگ ایرانی-اسلامی از جایگاه والائی برخوردار بوده است، گفت : جایگاه سلامت تا بدان جا در مبانی اسلامی-ایرانی رفیع است که پیامبر رحمت (ص) آن را هم سنگ با امنیت به عنوان یکی از دو نعمت بزرگ زندگی آدمی بر شمردند. شهردار منطقه ۴ در ادامه به برنامه هائی که اداره سلامت منطقه در هفته سلامت تدارک دیده اشاره کرد و اظهار داشت : اداره سلامت منطقه ۴ با شعار “سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت” برنامه های هفته سلامت را در بوستان ها، مدارس و میادین منتخب ، مراکز نگهداری سالمندان ، مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت ، سرای محلات ۲۰ گانه و مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت محور ارائه می کند. او برنامه ها را در ۹ محور ایستگاه حال خوب سلامت ، لبخند سلامت ، همگام با سلامت ، به وقت سلامت ، خادم سلامت ، مهر سلامت ، زنگ سلامت ، شکرانه سلامت و سلامت گشت اعلام کرد.

کمالی زاده به اجرای مراسم پیاده روی خانوادگی ، ارائه خدمات سلامت در میادین منتخب ، برگزاری مراسم جشن ویژه دانش آموزان دارای معلولیت کانون سبحان و برپائی مراسم در فرهنگسرای سلامت اشاره کرد و از نواختن زنگ سلامت در مدرسه شاهد تجلی ، تقدیر از دبیران منطقه ای کانون های سلامت محور ، برپائی جشنواره غذا و برگزاری تور سلامت گشت در نواحی خبر داد . برپائی جشن حال خوب مادری در دانشگاه علم و صنعت یکی از برنامه هائی است که شهردار منطقه ۴ به تشریح آن پرداخت و گفت : با توجه به اهمیت صیانت ازخانواده با محوریت مادر و کودک (تکریم جایگاه مادر) و لزوم توجه به سیاست های جمعیت و فرزندآوری، مراسم جشن حال خوب مادری با حضور مادران دانشجو دارای ۳ فرزند و نیز دانشجویان مادر باردار با مشارکت دانشگاه علم و صنعت برگزار می گردد.کمالی زاده با توضیح اینکه سیاست اجرائی برنامه های هفته سلامت استفاده حداکثری از مشارکتهای مردمی است ، افزود: تمامی برنامه ها با حضور خانواده ها ، دانش آموزان ، افراد دارای معلولیت ، سازمان های مردم نهاد ، مسئولین خانه های سلامت و مشاورین سلامت اجرا می شوند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=84060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.