تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 26 شوال 1445 Saturday, 4 May , 2024
2

اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی سلامت محور در منطقه یک

  • کد خبر : 83983
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
اجرای ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی سلامت محور در منطقه یک
اقتصاد کلان : همزمان با فرا رسیدن هفته ملی سلامت، ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و آموزشی سلامت محور با شعار "حال خوب ساختنی است" در سطح منطقه یک برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: در راستای تحقق “شعار حال خوب ساختنی است” ویژه برنامه های هفته ملی سلامت در ۱۰۰ عنوان مختلف در هفته اول اردیبهشت ماه در سطح محلات منطقه یک برگزار می شود که ۵۰ عنوان آن در مقیاس ناحیه و محلات با همراهی و همدلی مدیران اجتماعی نواحی ده گانه ،مدیران محلات، مسئولین خانه سلامت و اعضای کانون ها در راستای حساس سازی شهروندان جهت ارتقا سلامت برنامه ریزی شده است.

رودکی خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاههای حال خوب سلامت ویژه شهروندان درمعابر پر تردد سطح محلات با مشارکت ستاد مدیریت بحران، مراکز بهداشت و خانه سلامت همکار با هدف ارائه خدمات به کارمندان و شهروندان به مناسبت هفته ملی سلامت در سطح منطقه برپا می شود.

وی تصریح کرد: در این ایام همایش ها و ویژه برنامه هایی برای گروه های مختلف جامعه برگزار می شود که می توان به همایش هزارنفری ویژه شهروندان و کانون بدون دخانیات، ویژه برنامه “جشنواره حال خوب جوانی”، ارائه خدمات سلامت محور و اجرای برنامه های خلاقانه ویژه کانون جوانان و دختران در مرکز شهربانو و همچنین پویش هفته سلامت ویژه دانش آموزان در مرکز علوم و ستاره شناسی و همایش منطقه ای “سلامت و زندگی” در سطح منطقه شاره کرد.

رودکی اجرای مسابقات ورزشی را لازمه سلامت جامعه عنوان کرد و گفت: در این راستا اجرای مسابقات نشاط سالمندی ویژه کانون سالمندان و کانون معلولین در مرکز نگهداری سالمندان زنبق سفید و بیمارستان رفیده برگزار و همچنین مسابقات ورزشی برای افراد چاق دارای وزن ۱۰۰ کیلو گرم، اجرای پیاده روی خانوادگی ویژه شهروندان، کانون معلولین و کانون جوانان همراه با دورهمی خانواده ها، اجرای بازی های ورزشی گروهی در گذر پیاده روی گلابدره، برنامه های شاد و خلاقانه برای سه نسل ویژه خانواده ها واقع در بوستان نیاوران از دیگر برنامه های هفته ملی سلامت است.

او اجرای برنامه کوچه سلامت با همکاری کانون پزشکان و ارایه خدمات سلامت محور به شهروندان محلات دربند و گلابدره، اجرای پاتوق دورهمی سالمندان واقع در بوستان قیطریه و اجرای “زنگ سلامت” واقع در مدارس سطح منطقه را از دیگر برنامه ها دانست.

رودکی گردشگری را بخش دیگری از اقدامات اعلام کرد و در ادامه گفت: بیش از ۱۱ تور سلامت گشت نیز ویژه اعضای کانون های سلامت محور در محلات با مشارکت اداره گردشگری و اجرای کوهپیمایی فرامنطقه‌ای درکه با حضور شهروندان و کانونهای ده گانه سلامت محور اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=83983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.