تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
1

عملکرد قابل توجه بانک ایران زمین در عمل به فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه تولید و اشتغال

  • کد خبر : 80705
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
عملکرد قابل توجه بانک ایران زمین در عمل به فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه تولید و اشتغال
اقتصاد کلان : کارنامه فعالیتی سال جاری بانک ایران زمین در موضوع پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان، به خوبی اثبات می‌کند که این بانک گام‌های موثری در حوزه اعطای تسهیلات و مشارکت در پیشبرد پروژه‌های عمرانی سراسر کشور برداشته و همچنین در عمل به منویات رهبر انقلاب، یک عملکرد مطلوب از این بانک برجای گذاشته است.

به گزارش اقتصاد کلان، اعطای تسهیلات بانکی در کشورهای توسعه‌یافته برای مدیریت مباحث مالی، رشد اقتصادی و مدیریت بحران‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این میان نقش آفرینی بیش از انتظار از بانک‌های خصوصی برای کمک به دولت نشان‌دهنده اهمیت این موضوع خواهد بود.
بانک ایران زمین به عنوان یک بانک خصوصی در مسیر توسعه اقتصادی و حمایت از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی با اعطای تسهیلات به بخش تولید و کسب‌وکار توانسته اقدامات ارزنده‌ای انجام دهد.
در پایان شهریور ماه بانک ایران زمین با حمایت گسترده از بخش خصوصی در جهت تمکین به فرمایشات رهبر انقلاب در باب تولید عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته که با توجه به شرایط فعلی و وضعیت مالی بانک ایران زمین قابل تقدیرست.
بانک ایران زمین در سال های اخیر توانسته است با طراحی سرویس های مختلف بانکی در بخش تولید داخلی و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و پرداخت وام‌ به بخش‌های اقتصادی و تولیدی تمام توان خود را به کار گیرد، تا به صورت عام‌المنفعه از سود حاصله اکثریت مردم جامعه منتفع شوند.
براساس آمارهای منتشر شده در پایان شهریور بانک ایران زمین بیش از ۲۳۵ هزار و ۷۳۸ میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش خصوصی پرداخت کرده که این مسئله جدا از اهمیت حمایت از تولید می تواند نتایج آتی بیشتری مانند بهبود وضعیت اشتغال، کمک به افزایش دانش و فناوری و… داشته باشد که امیدوار کننده است.
سرمایه‌گذاری ۵ درصدی و حمایت از ابر پروژه آزادراه شیراز- اصفهان، به عنوان بزرگترین آزادراه کشور که موجب بهره‌برداری پس از ۱۳ و افزایش ۹ درصدی طول آزادراه‌های کشور می‌شود از جمله اقدامات ارزنده بانک ایران زمین در این حوزه است. چرا که این پروژه می‌تواند موجبات توسعه اقتصادی از طریق اتصال شمال به جنوب کشور (دریا به دریا)، بهبود شرایط حمل و نقل، امنیت جاده‌ای، کاهش زمان، کاهش مصرف سوخت، رشد گردشگری و …. را فراهم کند.
پروژه فراملی ریلی شرق کشور شامل راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر دیگر طرح توسعه‌ای – آبادانی ایران اسلامی است که بانک ایران زمین با حمایت از آن موفق شد نمونه آشکار و موفق از بانک‌های خصوصی در این حوزه را به نمایش بگذارد.
حضور در پروژه گشایش LC برای تولید ورق API، بهره برداری از خط تولید ورق API محیط ترش در شرکت فولاد اکسین اهواز از جمله طرح‌های حمایتی است که علاوه بر سودآوری، اشتغال‌زایی را برای جوانان این منطقه به ارمغان آورده است.
و در پایان اینکه: بانک ایران زمین به‌عنوان الگوی موفق در میان بانک‌های خصوصی، طی سال‌های اخیر با حمایت از تولید داخلی، مشـارکت و تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی و اعطای تسـهیلات به بخش‌های اقتصادی و تولیدی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان توانسته نقش قابل‌توجهی در پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور ایفا کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=80705

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.