تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
6

بیش از ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مراحل عقد قرارداد یا نصب

  • کد خبر : 80536
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
بیش از ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مراحل عقد قرارداد یا نصب
اقتصاد کلان : مدیر کل برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی ساتبا، برنامۀ کشور را توسعۀ ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه طی برنامۀ هفتم توسعه عنوان و خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های حقوقی و اعتباری احداث این ظرفیت ایجاد شده و بیش از ۱۱ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مراحل مختلف فرآیند عقد قرارداد یا نصب قرار دارند.

به گزارش ساتبا، دکتر مسعود رضائی در جلسۀ هم‌اندیشی با موضوع “نقش‌آفرینی اندیشکده‌های فعال حوزۀ انرژی کشور در طراحی سیاست‌ها و اجرایی‌سازی راهبردهای سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق” که با حضور نمایندگان اندیشکده‌های فعال حوزۀ انرژی کشور برگزار شد، علاوه بر تشریح آخرین تحولات حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان، آخرین مدل‌های سرمایه‌گذاری، برنامه‌ها و اقدامات ایران برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تشریح کرد.

🔸وی در این جلسه، مزایای متنوع و رقابت‌پذیری نیروگاه‌های تجدیدپذیر را تشریح و به تحولات در روند هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های مرتبط طی دو سال اخیر اشاره کرد.

🔸در ادامه نمایندگان تعدادی از اندیشکده‌ها از جمله اندیشکدۀ سیاست‌گذاری امیرکبیر، اندیشکدۀ حمکرانی شریف، شبکۀ کانون‌های تفکر ایران (ایتان)، اندیشکدۀ حکمرانی انرژی و منابع (وابسته به پژوهشکدۀ مطالعات فناوری ریاست جمهوری) و گروه پژوهشی آیندگان به ارائه نظرات خود در خصوص سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در حوزۀ انرژی‌های تجدیدپذیر و کمک به پیشبرد راهبردهای ساتبا در آسیب‌شناسی وضعیت موجود، تببین راهکارهای رفع ناترازی انرژی و ارائه کارهای جدید در تامین مالی طرح‌ها پرداختند.

🔸 اندیشکده یا اتاق فکر به مجموعه‌هایی گفته می‌شود که به هدایت پژوهش در سیاست‌گذاری‌ اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی، یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاست‌های تجاری می‌پردازند. هم‌اکنون در ایران بیش از ۱۴۰ اندیشکده در حوزه‌های مختلف فعال هستند که به صورت دوره‌ای انواع گزارشات سیاستی را با هدف تاثیرگذاری بر نهادهای سیاست‌گذار، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و نخبگان و اقشار فرهیخته جامعه تهیه می‌کنند و معمولاً پیگیر اجرایی‌شدن آنها در سطوح مختلف حاکمیت هستند.

🔸ساتبا برای استفاده از ظرفیت این نهادهای ایده‌پرداز، آمادگی خود را اعلام کرده است تا به حل مسائل و گلوگاه‌های راهبردی و عملیاتی توسعۀ انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=80536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.