تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

فولاد اکسین بازهم در سودآوری شگفتی آفرید

  • کد خبر : 79835
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
فولاد اکسین بازهم در سودآوری شگفتی آفرید
اقتصاد کلان : شرکت فولاد اکسین خوزستان از شرکت‌های تامین‌کننده فولاد کشور با وجود مشکلات ناشی از محدودیت‌های انرژی و تحریم‌ها توانست با برنامه‌ریزی صحیح و انسجام در تمامی واحدها، افزایش ۸۹ درصدی سودآوری را در عملکرد ۱۰ ماهه ۱۴۰۲نسبت به دوره مشابه سال گذشته به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد ریال به ثبت برساند.

شرکت فولاد اکسین خوزستان، سال جاری با ثبت رکوردهای متعدد در آماده بکاری و تولید ورق‌های فولادی آغاز کرد که نمونه‌ آنها بارها در عملکردهای ماهانه، فصلی و روزانه در رسانه‌ها منتشر شد.

روند رشد تولید محصولات با کیفیت در فولاد اکسین خوزستان که براساس نقشه‌راه تبیینی رهبر انقلاب در شعار ابتدای سال مبنی بر رسیدن به رشد تولید برای کاهش اثرات تورمی است، همچنان با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم ادامه دارد، به گونه‌ای که این شرکت بارها توانست به ثبت رکوردهای متعدد در تولید ورق های فولادی دست یابد.

این شرکت به دلیل ارزش افزوده بسیار بالای تولید ورق های فولادی API و آلیاژی، سودآوری چشم‌گیری در سال‌ رشد تولید و مهار تورم ثبت کرده است که از زمان تاسیس تاکنون بی سابقه و فوق العاده بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، معتقد است که محصولات تولیدی فولاد اکسین خوزستان از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند و با اجرای طرح فولاد سازی و تحقق ظرفیت اسمی کارخانه می توان به سودهای نجومی رسید.

رکوردهای این شرکت مختص به افزایش میزان تولید نیست، بلکه ماحصل زیبای این نبوغ برنامه‌ای را می‌توان در رشد سودآوری و شکوفایی‌های درآمدی هم مشاهده کرد. در دهمین ماه از سال جاری فولاد اکسین توانست تا بار دیگر رکورد درآمد و سودآوری در فولاد اکسین خوزستان بشکند. مبلغ اعلام شده نهایی در پایان دی‌ماه سال جاری حکایت از یک رشد ۲۱ هزار میلیارد ریالی در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱ دارد.

سود کل سال ۱۴٠۱ حدود ۳۴ هزار میلیارد بوده و سود ۱۰ ماه ابتدایی امسال ۱۱ هزار میلیارد ریال بیشتر از کل سود سال گذشته می باشد.

طبق اعلام این شرکت، باتوجه به آماده بکاری خط تولید و تجهیزات،‌ این مجموعه فعال تولیدی در زمینه ورق‌های فولادی در جنوب کشور قصد دارد تا پایان سال با حفظ روند تولید محصولات خاص و مطابق برنامه ریزی انجام شده، سودآوری شرکت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

فولاد اکسین خوزستان تاکنون بیش از ۳۲ درصد بیشتر از کل سال قبل سودآوری به ثبت رسانده است. درآمدهای ۱۰ ماهه سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۲ این شرکت با رسیدن به مبلغ ۱۳۴ هزار میلیارد ریال، نسبت به دوره مشابه سال گذشته که ۷۹ هزار میلیارد ریال بوده رشد ۶۹ درصدی را تجربه کرده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=79835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.