تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
5

ارائه بی وقفه خدمات آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در گمرکات / رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است

  • کد خبر : 78934
  • ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۶
ارائه بی وقفه خدمات آزمایشگاه‌های همکار استاندارد در گمرکات / رسوب کالایی ناشی از اهمال خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است
اقتصاد کلان : آزمایشگاه های ارزیابی انطباق در سراسر کشور مطابق با استانداردهای بین المللی، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهند و گمرکات می‌تواند برای انجام آزمون از این ظرفیت گسترده استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران ، فعالیت ارزیابی انطباق توسط آزمایشگاه ها در گمرکات بدون وقفه ای؛ کاملا روان، ساری و جاری است و هیچ رسوب کالایی ناشی از خدمات آزمایشگاهی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است؛ با وجود تجهیزات مدرن، روش‌های نوین و استانداردهای به روز ملی و بین المللی به مدد استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی؛ روش‌های سنتی ناظر بر تجربه، جوابگوی نیازهای امروز کشور نیست.

در همین راستا‌ و به منظوره بهره مندی گمرکات از ظرفیت‌های آزمایشگاهی در کشور، جلسات مشترکی برگزار شده است تا دسترسی آسان برای دریافت خدمات آزمایشگاهی فراهم آید.

گمرکات همانطور که برای کالاهای مشمول استاندارد اجباری از خدمات آزمایشگاه‌هایی استفاده می‌کنند برای آزمون کالاهای غیر مشمول نیز می توانند از خدمات آنها، استفاده نمایند.

یادآور می شود؛ کالاهایی که بطور مستقیم با سلامت و ایمنی مردم مرتبط است، مشمول استاندارد اجباری می‌باشد و توسط آزمایشگاه های آزمون انجام می شود، این در حالیست که برای هر نوع کالا آزمون‌هایی تعیین شده است که نتیجه این آزمون‌ها، انطباق یا عدم انطباق کالا را مشخص می کند.

علیرغم تعداد قابل توجه آزمایشگاه ها در کشور، سازمان ملی استاندارد ایران آمادگی دارد درخواست های بخش خصوص و دولتی برای استقرار آزمایشگاه های آزمون در گمرکات متناسب با نیاز استان ها را با اولویت و اتقان بررسی و اعتبار بخشی نماید.

طبق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد از تکالیف قانونی این سازمان ارزیابی انطباق کالا و خدمات است و هم اکنون زمینه دریافت خدمات از هزاران آزمایشگاه‌ در سراسر کشور فراهم شده است که خود منجر به کاهش زمان پاسخگویی به استعلام ها وعدالت در رویه های فنی شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=78934

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.