تاریخ : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ 14 ذو القعدة 1445 Tuesday, 21 May , 2024
5

پروژه‌های عمرانی، شهری و ترافیکی تهران | اولین پل عابر ۸ رمپی در تهران افتتاح می شود

  • کد خبر : 78694
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
پروژه‌های عمرانی، شهری و ترافیکی تهران | اولین پل عابر ۸ رمپی در تهران افتتاح می شود
اقتصاد کلان : شهرداری منطقه ۲۰ در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر در بازدید خبرنگاران جهت اجرای طرح تحول ۲۰ گانه خدمت به ارائه گزارشی از بازسازی و بازپیرایی میدان‌های اصلی در منطقه پرداخته است. این کار در قالب طرح تحول بیست‌گانه خدمت شهر تهران انجام شده است.

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ از روند اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی این منطقه در بازدید خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفت.

در همین راستا، میدان بسیج مستضعفین، به عنوان یکی از میدان‌های مهم منطقه و دارای دسترسی به خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید غلامی (ورامین) و شهید غیوری از مشکلات ترافیکی زیادی رنج می‌برد. این میدان، پس از کوچک‌سازی و بازسازی کامل، مشکلات ترافیکی آن برطرف شده است.

علاوه بر میدان بسیج مستضعفین، میدان‌های دیگری نیز از این پروژه بهره‌برداری کرده‌اند. آبنماهایی با مساحت ۳۰۰ متر مربع و چمن کاشته شده، احداث و تخریب و بازسازی های جدیدی انجام شده است. همچنین، ایمنی آبنماها، چاه‌های ارت، تابلوبرق با کنترل فاز و دیمتال، محافظ جان و نورپردازی ایمن نیز در نظر گرفته شده است.

طبق اعلام شهردار منطقه ۲۰. بازسازی آبنماها و تنظیم فضاهای سبز و گل‌کاری در میادین مدرس، مادر و شهدا نیز انجام شده است. این عملیات شامل جمع‌آوری ابنیه و تاسیسات، کاشی‌کاری حوضچه، راه‌اندازی سیستم‌های هدایت آب و تاسیسات مکانیکی و برقی است.

به‌علاوه، میدان نماز و میدان‌های شهید غیبی و هادی ساعی نیز در این طرح شامل نصب برج‌های نوری ۹ متری، کاشت نشاء فصلی و گل لاله شده‌اند.

شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به تلاش شورای شهر تهران برای احداث پل عابر پیاده با رمپ ۸ درصد از آغاز بهره‌برداری این پل عابر پیاده در این منطقه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان خبر داد که رمپ ورودی آن در حال اصلاح می‌باشد. این پل برای معلولین، ضایعات نخاعی و افراد مسن مناسب است که تردد عرضی نخواهند داشت. در ادامه بلوار کمیل نیز پل‌های عابر پیاده‌ دیگری با مشخصات رمپ ۸ درصدی در حال احداث می‌باشد که برای تسهیل در عبور و مرور افراد ویلچری و ناتوان و مسن موانعی را در مسیر عبور موتورها نصب کرده‌ایم.

طبق اعلام رضا شنگی، این پروژه‌ها در جهت ارتقاء رضایتمندی شهروندان و بهبود ظاهر شهر و نقاط مختلف در منطقه ۲۰ انجام شده است.

آغاز بهره‌برداری دسترسی تقاطع بزرگراه‌های شهید باقری-شهید زین‌الدین تهران

محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران نیز در جمع خبرنگاران از آغاز بهره‌برداری دسترسی تقاطع بزرگراه‌های شهید باقری-شهید زین‌الدین تهران همزمان با اولین روز دهه فجر خبر داد.

پروژه دسترسی تقاطع بزرگراه‌های شهید باقری-شهید زین‌الدین بهره‌برداری خواهد شد. این پروژه شامل ساخت یک پل جاده‌ای، یک خط عبوری و یک پیاده‌رو است. همچنین، شیب‌راهه‌ها، لوپ جنوب به غرب، معبر و شبکه جمع‌آوری و آب‌های سطحی نیز در این پروژه انجام شده است.

بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل دسترسی شمال به غرب، کاهش بار ترافیک بزرگراه شهید باقری و کاهش پیمایش اضافی را به همراه دارد. این تغییرات در طراحی مجموعاً ۸۷ میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی را نیز به همراه داشته است.

این پروژه، در یک مراسم رسمی با حضور شهردار تهران و مدیران شهری، فردا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

امیدواریم که این پروژه به بهبود ترافیک و زمان سفر در شهر تهران کمک کند!

علاوه بر این، سخنگوی شهرداری تهران از وجود ۲۳ میدان تره‌بار در منطقه ۲۰ و افتتاح ۴ میدان جدیدالاحداث در روز ۲۱ بهمن‌ماه ۲۰ میدان تره‌بار در شهر تهران خبر داد.

وی همچنین اتفاقات خوبی را در حوزه معیشت مردم همراه با تامین و توزیع کالاهای موردنیاز اقشار جامعه در شب عید و ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

رضا شنگی از پایان پذیری عملیات حفاری ایستگاه‌های متروی خط ۶ در محدوده شهرری خبر داد و گفت: از حفاری کل متراژ خطوط متروی شهرری، ۳۵٠ متر باقیمانده است و تا ۲ ماه آینده حفاری کامل تونل‌های متروی این منطقه به پایان خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=78694

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.