تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
8

حل مشکل پسماند کشور با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نیرو و کشور در آینده نزدیک

  • کد خبر : 78268
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
حل مشکل پسماند کشور با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت نیرو و کشور در آینده نزدیک
اقتصاد کلان : مدیر کل دفتر توسعه نیروگاه های زیست توده ساتبا گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری فی ما بین وزارت نیرو و وزارت کشور به منظور توسعه نیروگاه های زیست توده و حل مشکل پسماند در کشور به امضا خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی ساتبا، مولود شیوا ضمن اشاره به اهمیت توجه به توسعه نیروگاه های زیست توده در کشور به عنوان راهکار اساسی مدیریت پسماند و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت و پتانسیل موجود برای تولید انرژی در این بخش گفت: حمایت از سرمایه گذاران در حوزه تولید انرژی از پسماند و ایجاد بستر و زیر ساخت های قانونی و اجرائی مناسب از مهمترین عوامل موفقیت کشورهای پیشرو در این حوزه بوده است .

وی افزود در حال حاضر ظرفیت نیروگاه های زیست توده در کشور ۱۳٫۸ مگاوات می باشد که با برنامه ریزی های صورت گرفته بهره برداری از ظرفیتی معادل ۲۲٫۳ مگاوات به زودی صورت خواهد گرفت .

شیوا ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای اقتصاد در موافقت با احداث۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست توده با استفاده از سوخت صرفه جویی شده این نیروگاه ها افزود: مطابق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، امکان احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه زیست توده با تعرفه خرید ارزی و ریالی فراهم می شود؛ در این روش فروش برق مذکور در تابلوی برق سبز بورس انرژی تا پایان عمر نیروگاه امکان پذیر خواهد بود.

مدیر کل دفتر زیست توده در ادامه با اشار به سخنرانی وزیر نیرو در افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی انرژی های تجدیدپذیر گفت: با تایید مصوبه صادرات برق تجدیدپذیر توسط وزیر نیرو، امکان فروش برق حاصل از منابع زیست توده با نرخ صادراتی فراهم شده که این امر می تواند موجب جذب سرمایه های بیشتر در این بخش و افزایش سهم نیروگاه های زیست توده در سبد انرژی کشور شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=78268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.