تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
8

با مجوز استاندارد ۷۰۰ ویلچر دپو شده از گمرک ترخیص شد

  • کد خبر : 78248
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
با مجوز استاندارد ۷۰۰ ویلچر دپو شده از گمرک ترخیص شد
اقتصاد کلان : رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با حضور در گمرک غرب تهران، مجوز ترخیص ۷۰۰ ویلچر‌های دپو شده را صادر کرد.

دکتر مهدی اسلام پناه بنیاد شهید از سال ۹۷ برای خرید ویلچر از کشور آلمان اقدام کرد که به علت مسائل مالی و فنی، واردات این اقلام به صورت ویژه ثبت سفارش شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: از آنجایی که واردات این نوع کالا برای تامین نیاز جانبازان قطع نخاعی صورت گرفته بود برای حل ترخیص این کالاها شخصا در گمرک تهران حضور یافتم تا وقفه ای در این باره صورت نگیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، افزود: این نوع ثبت سفارش به این معناست که ثبت سفارش آن از نوع کالا‌های مرسوم نیست از این رو پس از عبور از فرایند‌های قانونی، وارد کشور شداما بر اساس گزارشی که به سازمان استاندارد رسید متوجه شدیم که ۷۰۰ ویلچیر وارداتی بیش دوسال است که در گمرک شهریار مانده است.

وی ادامه اداد: از آنجایی که واردات این نوع کالا برای تامین نیاز جانبازان قطع نخاعی صورت گرفته بود برای حل ترخیص این کالا‌ها شخصا در گمرک غرب تهران (شهریار) حضور یافتم تا وقفه‌ای در این باره صورت نگیرد.

دکتر اسلام پناه، گفت: نمونه‌ای از این ویچر‌ها را به سازمان استانداردآوردند و پس از آزمایش‌های لازم، مشخص شد این ویلچر‌ها مشکلی از بابت استاندارد نداشت که بر اساس فرایند قانونی ترخیص آن انجام شد و امیدوارم با تلاش بنیاد شهید این ۷۰۰ ویلچر هرچه زودتر تحویل جانبازان بشود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: البته همکاران گمرک نیز تلاش‌های خود را در این زمینه انجام داده اند و وظیفه ما این است که برای حل مسائلی این چنینی خارج از روال‌های اداری از مسائل گره گشایی کنیم همان طور که رئیس جمهور بر این موضوع تاکید دارد.

پیگیریها نشان میدهد با بررسی آزمونهای مربوطه در نهایت در همان محل گمرک تهران مجوز ترخیص از سوی رئیس سازمان استاندارد صادر شده و سرپرست گمرک نیز از ترخیص فوری این ویلچرهای رسوبی خبر داد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=78248

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.