تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
2

نشست فصلی بحران منطقه ۳ برگزار شد

  • کد خبر : 77490
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
نشست فصلی بحران منطقه ۳ برگزار شد
اقتصاد کلان : نشست فصلی بحران منطقه با محوریت کمیته ایمنی و بررسی وضعیت ساختمان های نا ایمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی در نشست کمیته ایمنی منطقه گفت: در نشست های کمیته ایمنی که در ستاد بحران منطقه و نواحی ششگانه با حضور سازمان های همکار و متولی در حال برگزاری است درخصوص تعیین تکلیف ساختمان های پرخطر به جمع بندی و نتیجه مطلوبی رسیده ایم.

جوانی به کاهش ساختمان های پرخطر در این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده و خطرآفرین در ساختمان های به اصطلاح قرمز، با پیگیری و همکاری تمامی سازمان ها و دستگاه های متولی تعداد قابل توجهی از آنها از نظر ایمنی، رفع خطر شده اند.

شهردار منطقه ۳ به لزوم رسیدگی به وضعیت ساختمان های پرخطر تاکید کرد و افزود: بدنبال حوادث تلخی که در سالهای گذشته برای برخی ساختمان های ناایمن در کشور اتفاق افتاد خسارت ها و صدمات مالی و جانی جبران ناپذیری به مالکین، خانواده ایشان، مردم و در نهایت جامعه متحمل شد لذا جهت جلوگیری از تکرار این قبیل رویدادها باید تمامی دستگاه های متولی با پیگیری ها و اقدامات لازم وارد میدان شوند .

مهدی فولادی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات منطقه در خصوص ساختمان های نا ایمن ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ایمن سازی این ساختمان ها به اتمام برسد .

فولادی نقش سازمان های همکار در این بخش را حائز اهمیت بر شمرد و گفت : با همکاری آتش نشانی در یکسال گذشته بسیاری از ساختمانها در منطقه از وضعیت قرمز و پرخطر خارج شده اند .

در ادامه عباس الواری معاون دادستان تهران گفت: برای خروج از بحران ناشی از ساختمان های ناایمن باید راه حل مناسبی را اتخاذ کرده و در راستای آن نقشه مسیر، گام برداریم تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.

معاون دادستان تهران ضمن تشکر درخصوص کاهش ساختمان های پرخطر در منطقه ۳ ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال، مشکلات مابقی ساختمان های ناایمن نیز رفع شود.

معاون دادستان تهران خطاب به مالکین ساختمان های ناایمن و پرخطر تاکید کرد: درصورت عدم همکاری و بی توجهی به اخطاریه های ارسالی از سوی سازمان های متولی، در ابتدای امر انشعابات آنها قطع و در صورت ادامه روند ، ساختمان مورد نظر پلمپ می شود.

اسماعیل سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دیگر سخنران این نشست افزود: مالکین ساختمان های ناایمن در دو ماه باقی مانده از سال باید ضمن عقد قرارداد با شرکت مشاور با تایید سازمان آتش نشانی، نسبت به رفع مشکلات موجود در ساختمان اقدام نمایند.

نشست کمیته ایمنی شهرداری منطقه ۳ با موضوع تعیین تکلیف ساختمان های پرخطر با حضور حمید جوانی شهردار منطقه ۳، الواری معاون دادستان تهران و دادستان منطقه ۳، سلیمی معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیران آتش نشانی منطقه ، اورژانس،هلال احمر، ادارات آب، گاز، برق،تلفن ،کلانتری، راهور، معاونین، شهرداران نواحی و جمعی از مدیران منطقه و مالکین ساختمان های پرخطر برگزار شد .

لازم به توضیح است دريك سال گذشته از چهار ساختمان وضعيت قرمز منطقه، یك ساختمان ايمن شده و طبق زمانبندی و برنامه ریزی صورت گرفته تا پايان سال ساختمان های ديگر نيز گواهي ايمني دريافت میكنند. شايان ذكر است در اين جلسه مالكين چهار ساختمان مذكو ر جهت ارائه توضيحات به دادستان منطقه حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=77490

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.