تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
2

مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند

  • کد خبر : 77320
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
مدارس استاندارد جایگزین مدارس کانکسی می‌شوند
اقتصاد کلان : مدیرعامل بنیاد برکت اولویت برنامه‌های امسال در حوزه عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد را احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم و جایگزین کردن مدارس استاندارد به جای مدارس کانکسی فعلی در کشور اعلام کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت در دومین رویداد «مدارس آینده» مطرح کرد؛ با اشاره به اهمیت معماری مدارس در ایجاد نشاط روحی در دانش آموزان، خاطرنشان کرد: در گذشته مدارس هویت خاصی داشته و در هر دوره تاریخی مدلی از ساختمان و معماری بوده است.

حدود ۱۶ سال است که بنیاد برکت ایجاد شده است، گفت: عمده فعالیت‌های این بنیاد معطوف به بحث مدرسه سازی بوده است. احساس نیازی شد و این اتفاق رخ داد. رشد و توسعه‌ای که در بنیاد اتفاق می‌افتد و سرعت تحولی که در دنیا است منجر به ایجاد مدل‌های جدید حوزه آموزش و پرورش می‌شود تا از دنیا عقب نمانیم.مدیرعامل بنیاد برکت، با بیان اینکه برگزاری رویداد مدارس آینده با پیشنهاد سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته رخ داد، توضیح داد: این پیشنهاد را در یک جلسه رئیس سازمان ارائه دادند و با توجه به دغدغه بنیاد برکت این کار را شروع کردیم.ترکمانه ادامه داد: ما سعی می‌کنیم جایی قرار گیریم که بیشترین اثر را داشته باشیم و نقطه اثرگذار از یک کار بزرگ باشیم. مدارس آینده چه در حوزه محتوایی و بحث آموزشی و چه در حوزه کاربردی این کار را دنبال می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت، با بیان اینکه برگزاری رویداد مدارس آینده با پیشنهاد سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته رخ داد، توضیح داد: این پیشنهاد را در یک جلسه رئیس سازمان ارائه دادند و با توجه به دغدغه بنیاد برکت این کار را شروع کردیم.ترکمانه ادامه داد: ما سعی می‌کنیم جایی قرار گیریم که بیشترین اثر را داشته باشیم و نقطه اثرگذار از یک کار بزرگ باشیم. مدارس آینده چه در حوزه محتوایی و بحث آموزشی و چه در حوزه کاربردی این کار را دنبال می‌کنند.

ترکمانه توضیح داد: حمایت از پروژه‌های دانش بنیان و پیشنهادات اساتید و صاحبان فن در ارتقا طرح‌ها وحوزه‌های کالبدی مانند بحث‌های الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی و همچنین حوزه‌های آموزشی و محتوایی از جمله اقدامات این بنیاد در سال ۱۴۰۱ بوده که در قالب برگزاری اولین رویداد مدارس آینده در تراز سند برنامه تامین فضا، تجهیز و فناوری وبا مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزارشد.

ترکمانه بیان کرد: نگاه به مقوله صنعتی‌سازی وافزایش رشد تولید با توجه به زمانبری اجرای پروژه‌ها به صورت سنتی و گا‌ها صعب لعبور بودن مکان‌های احداث مدارس و مراکز بهداشتی، بنیاد را برآن داشت تا با بررسی طرح‌های موفق اجراشده در سایر کشور‌ها وبومی‌سازی آن‌ها، نسبت به استخراج مدلی نو در حوزه ساختمان‌های پیش ساخته کشور اقدام کند که امیدواریم مطالعات طرح تا شهریورماه امسال تکمیل و ساخت ساختمان‌های نمونه در سال جاری عملیاتی شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=77320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.