تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
3

سهم اصناف از مالیات کشور کمتر از ۷ درصد است/ راهبرد کلی دولت این نیست که منابع بودجه را با مالیات ستانی از اصناف تامین کند

  • کد خبر : 73890
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
اقتصاد کلان : رئیس کل سازمان امور مالیاتی در نشست هم اندیشی با مجمع صنفی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه سهم اصناف از مالیاتی کشور کمتر از 7 درصد است، گفت: راهبرد کلی دولت این نیست که منابع بودجه را با مالیات ستانی از اصناف تامین کند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست هم اندیشی با مجمع صنفی اتاق اصناف تهران که با محوریت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی برگزار شد، با بیان اینکه سهم اصناف از مالیاتی کشور کمتر از ۷ درصد است، گفت: راهبرد کلی دولت این نیست که منابع بودجه را با مالیات ستانی از اصناف تامین کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اصلاح اینتا کدها خط قرمز ما نیست، اظهار داشت: با ارائه اسناد و مدارک توسط اصناف، اینتا کدها قابل اصلاح هست.

سبحانیان در ادامه با تاکید بر مالیات ستانی عادلانه و گسترش چتر مالیاتی به عنوان راهبرد اصلی نظام مالیاتی، گفت: اصناف تهران به صورت میانگین کمتر از ده میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون تحقق آرزوی دیرینه کشور اتکا بر درآمدهای مالیاتی بوده است گفت: الان در ساختار بودجه درحال حرکت به این سمت هستیم تا نفت به عنوان سرمایه نسل های آینده سرمایه گذاری شود لذا همه ما باید تلاش کنیم کشور با درآمدهای مالیاتی اداره شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه از طریق تعامل و همفکری می توانیم بر بسیاری از مشکلات و موانع موجود غلبه کینم، افزود: ما بنا نداریم افزایش درآمدهای مالیاتی را با فشار بر مودیان موجود از جمله اصناف تامین کنیم، بالعکس تلاش می کنیم با مالیات ستانی هوشمند از جمله اجرای سامانه مودیان مالیات حقه را اخذ کنیم.

وی افزود: رویکرد نظام مالیاتی مبتنی بر اصل توانایی در پرداخت مالیات است. بنا داریم اخذ مالیات به گونه ای باشد که به جای تمرکز بر اقشار ضعیف و خرد بر افرادی اعمال شود که از پرداخت مالیات به انحای مختلف فرار می کنند. رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تصویب قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان گفت: با همراهی و مشارکت همه ارکان حاکمیت و فعالان اقتصادی، این قانون را برای گسترش عدالت مالیاتی به نفع اقتصاد مولد اجرایی خواهیم کرد.

در این نشست ۴ ساعته اعضای مجمع صنفی اتاق اصناف تهران نیز ضمن طرح برخی مشکلات و دغدغه های مالیاتی فعالان اقتصادی، به بیان دیدگاه‏ها و نظرات خود در خصوص اجرای قانون پایانه های فروشگاهی، متناسب سازی اینتا کدها، مالیات نرخ سود فعالیت‏ها، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی‏ها و نظایر آن پرداختند و از برگزاری نشست و استماع مسایل مالیاتی و اهتمام سازمان امور مالیاتی در حل و فصل مسایل تقدیر کردند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=73890

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.