تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
1

در دیدار دکتر زمان‌پور با وزیر نفت صورت گرفت/ تاکید وزیر نفت بر رفع موانع اجرایی پروژه‌های نفتی، پالایشی و پترو‌پالایشی در هلدینگ صباانرژی

  • کد خبر : 67917
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
اقتصاد کلان : دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ صباانرژی و مهندس جواد اوجی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در نشستی، آخرین وضعیت روند پیشرفت پروژه‌های پالایشی و پترو‌پالایشی را در شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ صباانرژی، در این نشست، دکتر زمان‌پور ضمن قدردانی از حمایت و هم‌افزایی وزارت‌خانه‌های نفت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پیگیری پروژه‌های در دست اجرای شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، خواهان تداوم همکاری‌ها و رفع موانع اجرایی تحقق برنامه‌های مشترک شد.

همچنین، جواد اوجی وزیر نفت بر رفع موانع اجرایی پروژه‌های نفتی، پالایشی و پترو‌پالایشی در هلدینگ صباانرژی تاکید و حمایت وزارت نفت را از توسعه این پروژه‌ها اعلام کرد.

کی از مهم‌ترین پروژه‌های مورد حمایت وزارت نفت در هلدینگ صباانرژی، مگاپروژه پتروپالایش بختیاری (پارسوماش صباانرژی) با ارزش سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد یورو است که عملیات اجرایی آن به زودی در منطقه زیلایی مسجدسلیمان آغاز می‌شود.

در فرایند این پروژه، افزون بر اشتغال ۷۰۰۰ نفر در دوره ساخت و ۳۵۰۰ نفر در دوره بهره‌وری، سالانه ۲ میلیون تن از هر یک از محصولات مشتقه‌ یعنی LPG ، پلی اتیلن، گوگرد و +C5 و ۱۱ میلیون مترمکعب گاز متان در روز تولید خواهد شد .

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=67917

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.