تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 ذو القعدة 1445 Sunday, 19 May , 2024
3

تمامی مجتمع های پتروشیمی ملزم به استقرار سیستم مدیریت انرژی هستند

  • کد خبر : 67288
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰۹
اقتصاد کلان : معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر راهبرد اجرای الزامات مدیریت انرژی در صنعت پتروشیمی گفت: هم اکنون در بیش از ۳۰ مجتمع پتروشیمی کشور سیستم بین المللی مدیریت انرژی استقرار یافته است و ضروری است سایر پتروشیمی ها به سمت استقرار این سیستم حرکت کنند.

به نقل از خبرگزاری پتروشیمی‌ ایران (ایپنا)،مرتضی شاهمیرزایی در جلسه هماهنگی نمایندگان کمیته های تخصصی انرژی صنعت پتروشیمی با گرامی داشت یاد و نام شهدای گرانقدر دفاع مقدس و فرارسیدن هفته وحدت، ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت انرژی در صنعت، گفت: اجرای این راهبرد توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن صیانت از محیط زیست و کاهش ناترازی، منجر به افزایش ارزش افزوده حامل های انرژی در صنعت خواهد شد.

معاون وزیر نفت، مصرف غیر اصولی انرژی را مصداق اسراف دانست و ضمن تاکید بر اجرای الزامات قانونی مصرف بهینه انرژی در صنعت پتروشیمی، خاطر نشان کرد: در زمینه کاهش یا حذف فلرینگ در صنعت نفت اقداماتی خوبی انجام شده است که می توان به جمع آورهای گازهای همراه در غرب کارون در جهت تامین بخشی از خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع پیش شرط مدیریت انرژی است، خاطر نشان کرد: مدیریت منابع در دوران دفاع مقدس یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود و الگو گیری از آن دوران برای پیشبرد اهداف در حوزه انرژی بسیار موثر است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در بیش از ۳۰ مجتمع پتروشیمی کشور سیستم بین المللی مدیریت انرژی استقرار یافته است و ضروری است سایر پتروشیمی ها به سمت استقرار این سیستم حرکت کنند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: رسالت مدیریت انرژی برمبنای هم افزایی دانش، مدیریت منابع و اشتراک گذاری تجربیات موفق موجود در صنعت پتروشیمی و سایر صنایع موفق ملی و بین المللی و کاهش شدت مصرف انرژی تعریف شده است.

وی با تاکید برحمایت و اجرای راهبرد مدیریت انرژی در صنعت پتروشیمی، افزود: امیدوارم رعایت الزامات قانونی و نتایج ملموس و مثبت آن در صنعت پتروشیمی به الگویی مناسب در سایر صنایع تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=67288

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.