تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4

موفقیت‌های چشمگیر ارفع در ۳حوزه رشد تولید، فروش و درآمد

  • کد خبر : 56692
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۱۳
اقتصاد کلان : کارنامه فعالیت ارفع در بهار سال جاری دارای ثبت موفقیت‌های مختلف و رشد همزمان در تولید، حجم فروش و درآمد فروش است که نمایانگر توانمندی و سازماندهی قوی شرکت فولاد آهن و فولاد ارفع برای تحقق اهداف این شرکت در زمینه تولید فولاد است.

بررسی مجموع عملکرد درخشان شرکت آهن و فولاد ارفع در سه ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که مدیریت این شرکت با عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید، تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی را در بهبود عملکرد و بهینه‌سازی فرآیندهای تولیدی در دستور کار اهداف راهبردی مجموعه ارفع قرار داده است.شرکت فولاد ارفع یکی از اهداف اصلی افزایش ظرفیت در محصول نهایی خود را دستیابی به سهم بیشتر بازار و توسعه بازارهای داخلی و خارجی قرار داده است. درحال حاضر ۱۳۰۰ نفر مستقیم در مجتمع مشغول به‌کار هستند که با استاندارهای اشتغال در صنعت فولاد (به‌ازای هر یک نفر مستقیم، ۴ نفر غیر مستقیم مشغول به‌کار هستند) تعداد شغل‌های ایجاد شده بالغ بر ۶۵۰۰ شغل می‌شود.بررسی کارنامه فعالیت‌های شرکت آهن و فولاد ارفع برای افزایش کیفیت و کارایی محصولات نشان می‌دهد که این شرکت توانست با رشد تولید، افزایش حجم فروش و صادرات، درآمد حاصل از فروش محصولات خود را بیشتر کند و یک عملکرد درخشان در فصل بهار ۱۴۰۲ برای این مجموعه به ثبت برساند.

شرکت آهن و فولاد ارفع با ثبت یک عملکرد درخشان در سه ماهه ابتدایی سال تحقق رشد تولید، توانست به درآمد ۵۱۵ میلیارد تومانی حاصل از فروش محصولات خود در بهار ۱۴۰۲ دست پیدا کند که در مقایسه با مدت مشابه گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است. ارفع در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ توانست مقدار ۲۳۴۸۵۲ تن شمش فولادی را به بازار عرضه کند که افزایش ۱۶ درصدی حجم فروش شمش فولادی را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، میزان صادرات شمش فولادی ارفع نیز با رشد ۱۶ درصدی به عدد ۱۱۴۸۶۹ تن افزایش یافت که این افزایش توانایی شرکت در پیوستن به بازارهای جهانی با تقویت کیفیت محصولات را مشخص می‌سازد.

فعالیت‌های تلاشگران آهن و فولاد ارفع در سال جاری در جهت تحقق شعار سال و اهداف برنامه‌ریزی‌شده شرکت ادامه داشته است و این شرکت با رشد ۹ درصدی توانست آهن اسفنجی را به میزان ۳۱۷۹۶۳ تن تولید کند. این افزایش نشان می‌دهد که شرکت در بهبود روند تولید خود پیشرفت کرده و تلاش‌هایی برای بهینه‌سازی فرآیندهای تولید صورت گرفته است.

شاخص های مهم شرکت فولاد ارفع در فصل بهار ۱۴۰۲ ، رشد ۷۲ درصدی فروش محصولات و صادرات ۱۷ درصدی در یک فصل است که نشان از برنامه‌ریزی و استراتژی برای تحقق رشد تولید و مهار تورم در سال ۱۴۰۲ است. این بهبود می‌تواند ناشی از بهره‌برداری بهتر از منابع موجود، بهبود عملکرد ماشین‌آلات و تجهیزات، افزایش کارآیی کارکنان و سایر اقدامات مربوط به بهبود فرآیندهای تولید باشد.

همچنین، تولید شمش فولادی نیز با رشد ۲/۳ درصدی به میزان ۲۵۲۶۱۹ تن در برنامه رشد تولید ارفع در فصل بهار ۱۴۰۲ افزایش داشته است. این رشد نشانگر اهمیت توسعه و بهبود فناوری‌ها و فرآیندهای تولیدی شرکت است. این بهبود می‌تواند ناشی از بهبود فرآیندهای تولید، استفاده از فناوری‌های پیشرفته تر، بهره‌برداری از تجهیزات و دستگاه‌های به‌روزتر و افزایش کیفیت و کارایی محصولات باشد.

آهن و فولاد ارفع در پی تکمیل تولیدات زنجیره ارزش فولاد، مواداولیه خود را از شرکت چادرملو که سهامدار عمده آن است تامین می‌کند. گندله نیاز اصلی خطوط تولید فولاد ارفع است و در همین راستا شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از تامین‌کنندگان اصلی خوراک اولیه این شرکت به‌شمار می‌رود. حضور و مشارکت این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای با هدف افزایش ظرفیت محصول نهایی، دستیابی به سهم بیشتر بازار و توسعه بازارهای داخلی و خارجی در توسعه زنجیره فولاد قرار دارد.

شرکت آهن و فولاد ارفع از طریق مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای مرتبط با توسعه زنجیره ارزش فولاد، دستاوردهای مطلوبی را در این زمینه کسب کرده است. این شرکت با عملکرد قوی در بخش تولید شمش فولادی و آهن اسفنجی جز یکی از بهترین شرکت های حوزه فلزی بورس کالا است که توانست در راستای سوددهی به ذینفعان عملکرد بسیار قابل قبولی را ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=56692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.