تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
1

کسب سود تلفیقی ۲۴ هزار میلیارد تومانی از سوی گل گهر

  • کد خبر : 55837
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۰
اقتصاد کلان : مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور ۷۸ درصد سهامداران برگزار و درباره است.

به گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، انتخاب اعضای هیات‌مدیره، تصمیم گیری شد. نقل از ؛ ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت :شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با توجه به اینکه ۳۵ درصد از کنسانتره، ۲۸ درصد از گندله، ۱۳ درصد از آهن اسفنجی و ۴ درصد از شمش فولاد کشور را تامین می‌کند، تنها شرکتی است که تمامی بخش‌های زنجیره فولاد را داراست.

وی گفت: مزیت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این است که سرمایه‌گذاری فولاد در کنار معادن و آب‌های آزاد قرار گرفته است.

عتیقی افزود: در سال گذشته ۱۱ میلیون تن گندله معادل ۳۷ هزار میلیارد تومان فروش داشتیم که با جمع کنسانتره تجمیعی به ۴۲ هزار میلیارد تومان رسیده که این رقم با احتساب سهام گروه گل‌گهر در منطقه به ۶۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین قیمت گندله در سال گذشته با افت قیمت مواجه بود اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ رشد قیمت داشته است. در قیمت کنسانتره نیز ۱۵ درصد رشد داشتیم و در سال جاری فروش نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: در سال گذشته شرکت‌ها به ۵ دلیل با کاهش نرخ سود مواجه بودند که از جمله این دلایل می‌توان به انبوه محصول در بازار چین، توزان زنجیره فولاد، جنگ روسیه و اوکراین، کاهش قیمت جهانی فولاد و افزایش هزینه‌ها در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

به گفته عتیقی سود تلفیقی شرکت ۲۴ هزار میلیارد تومان بوده است. در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، فعالیت نقدینگی در بحث توسعه ۷۴ درصد رشد داشته است که اتفاق بسیار خوبی است.

از سوی دیگر شرکت گهر زمین از جمله شرکت‌های موفق گل‌گهر است که ۱۲ هزار میلیارد تومان سود شرکت بوده است و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر یک پروژه ۳ میلیون تنی ورق دارد که به لحاظ تکنولوژی و کیفیت محصول، کوتاهی حمل به داخل منطقه و بندرعباس دارای مزیت است، همچنین شرکت جهان فولاد سیرجان دارای ۳ پروژه است. پروژه احیا ۲ که دارای بالاترین حاشیه سود است و ۲ پروژه آهن اسفنجی که یکی از پروژه‌ها در سالجاری و دیگری در سال آینده افتتاح خواهد شد. گهرترابر نیز یکی دیگر از شرکت‌های ما است که امسال وارد بورس شد و ۹۰ درصد افزایش سود داشته است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=55837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.