تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 10 ذو القعدة 1445 Friday, 17 May , 2024
4

فولاد سنگان بازوی قدرتمند فولاد مبارکه

  • کد خبر : 55088
  • ۰۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۵۷
اقتصاد کلان : فولاد سنگان به عنوان یکی از صنایع پایدار و مهم منطقه شمال شرق کشور، با سرمایه‌گذاری مستقیم فولاد مبارکه راه‌اندازی گردید. سرمایه‌گذاری که بسیاری از کارشناسان معتقدند یک سرمایه‌گذاری شایسته بوده است و این مهم با تلاش کارکنان و ثبت عملکردهای مناسب در استفاده از فرصت ‌ها و ظرفیت‌های توسط مجموعه فولاد سنگان به دست آمد. دلایل بسیاری است که فولاد سنگان را به عنوان بازوی قدرتمند فولاد مبارکه خصوصا در جهت نیل به اهداف توسعه‌ای این شرکت عنوان می‌کند.

به گزارش اقتصاد کلان شرکت فولاد سنگان با توجه به ظرفیت قابل توجه در تولید کنسانتره و گندله، به نظر می‌رسد هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگترین صنایع معدنی منطقه شمال شرق کشور در چهار سال آینده قابل دستیابی باشد. برای رسیدن به این هدف، شرکت فولاد سنگان می‌تواند از استراتژی‌های مختلفی استفاده کند.

با توجه به اهمیت صنعت فولاد در اقتصاد کشور و تأثیر آن بر روی سایر صنایع، پوشش شکاف زنجیره ارزش می تواند به عنوان یک فرصت استراتژیک برای شرکت فولاد سنگان خراسان در دسترس باشد. همچنین، تأمین مستمر و با کیفیت مواد اولیه از جمله کنسانتره و گندله، می تواند نقطه قوت این شرکت در طولانی مدت باشد.

شرکت فولاد سنگان خراسان با استفاده از فناوری های پیشرفته و بهبود فرآیندهای تولید می تواند بهبود کیفیت و کاهش هزینه های تولید را تحقق بخشد و افزایش سودآوری خود را در دسترس قرار دهد.

افزایش ظرفیت تولید، تحلیل و بررسی روند بازار و رشد صادرات، به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته‌ در فرآیند تولید، بهینه‌سازی هزینه‌های تولید و کاهش هدررفت، افزایش کیفیت محصولات و… مواردی است که شرکت فولاد سنگان را در تحقق اهداف توسعه‌ای به‌عنوان یک فرصت بزرگ برای توسعه صنایع مرتبط با آن و اشتغالزایی یاری خواهد داد.

فولاد سنگان علیرغم نوپا بودن با اشتغال ۱۸۵۰ نفری به صورت مستقیم قصد دارد، نقشی اساسی را در عرصه تولید از خود برجای بگذارد. فولاد سنگان در مدت چندسال فعالیت خود توانسته افتخاراتی عظیم را نصیب خویش گرداند که این مهم، مدیون همت والای کارکنان ، چابک سازی سیستم، افزایش بهره وری و استفاده از تمامی ظرفیت های کارکنان این مجموعه است که نقطه عطف این شرکت در دستیابی به دستاوردهاست

توانایی تولید اقتصادی ۷٫۵ میلیون تن گندله توسط شرکت فولاد سنگان خراسان در افق ۱۴۰۴، می‌تواند باعث افزایش قدرت رقابتی این شرکت در بازار فولاد شود. در حال حاضر واحد گندله‌سازی و کنسانتره‌سازی شرکت، هر کدام به ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در حال تولید با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان ها و اشتغال آفرینی پایدار است.

فولاد سنگان که تامین کننده بخشی از گندله فولاد مبارکه است رکورد روزانه تولید گندله را با بیش از ۲۰ هزار تن و رکورد بیش از ۵۸۰ هزار تن تولید ماهانه گندله‌سازی را در سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند که بنابر اعلام مدیرعامل این شرکت، محدودیت‌های ۱۲۰ روزه ناشی از قطعی گاز و برق در سال گذشته که در آن بیش از یک‌سوم زمان تولید شرکت از دست رفت باعث خسارت روزانه ۳۰ میلیارد تومانی گردید.

طراحی کارخانه فولاد سنگان تولید ۵ میلیون تن گندله برای ۳۲۰ روز در سال برنامه‌ریزی شده است و این شرکت قصد دارد تا با اجرا و راه‌اندازی طرح افزایش ظرفیت ۲.۵ میلیون تنی گندله‌سازی در سال‌های آتی، ظرفیت تولید این شرکت را به میزان قابل‌توجهی بیشتر کند.

واحد نمونه صنعتی در شرق کشور جهت سربلندی و توسعه صنعت واقتصاد، گام‌های خود را ﺑــﺎ ﻧﮕــﺎه وﯾــﮋه ﺑــﻪ ﺗــﻮان ﻣﺘﺨﺼﺼ ﺎن ﺟــﻮان اﯾﺮاﻧــﯽ و ﺑﻬــﺮه ﮔﯿــﺮی از اﯾــﻦ ﻇﺮﻓﯿــﺖ‌ﻫﺎ در ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺷﮑﻮﻓﺎﯾﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﮐﺸﻮر مستحکم‌تر کرده که افتتاح عظیم ترین پروژه کنسانتره سازی در شرق کشور به دست متخصصان ومهندسین ایرانی با توجه به عدم مشارکت کارشناسان خارجی در راه اندازی این ابرکارخانه از بارزترین نمونه‌های اجرای طرح های توسعه در حمایت از رشد تولید است.

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور که محصولات موردنیاز بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک کشور را تولید می‌کند. شرکت فولادسنگان یکی از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه است که وظیفه تأمین بخش اعظم مواد اولیه این شرکت را برعهده دارد.

فولاد مبارکه نقش موثری در رشد اقتصادی کشور دارد و از آنجایی که فولاد سنگان در ابتدای زنجیره تولید شرکت فولاد مبارکه قرار دارد، کیفیت این شرکت رابطه مستقیمی با میزان تولید فولاد مبارکه دارد.

شرکت فولاد سنگان با ثبت رکورد جدید ۱۳ درصدی تولید ماهیانه نسبت به رکورد قبلی در پاییز سال گذشته، با موفقیت در افزایش تولید کنسانتره سنگ آهن به میزان ۴۰۷ هزار تن در فروردین ماه ۱۴۰۲ نشان داد که برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های راهبردی خود مصمم است و در سالی که با عنوان رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده قصد دارد تا به ظرفیت مدنظر و از پیش تعیین شده خود دست پیدا کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=55088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.