تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
1

شهرداری تهران به عنوان خادم مردم، طرح ساماندهی متکدیان را با قدرت ادامه می دهد

  • کد خبر : 49807
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
اقتصاد کلان : مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی و دبیر قرارگاه اجتماعی شهر تهران گفت: مجموعه‌ به هم پیوسته شامل فرمانداری، شهرداری، پلیس، دستگاه قضا، کمیته امداد و…. دست اندرکار ساماندهی متکدیان هستند

🎙

◀️

◀️درآمد های میلیونی سر چهارراه ها، تشویق کننده آمدن متکدیان از سراسر کشور به تهران است

◀️جمع آوری متکدیان نتیجه نخواهد داد مگر اینکه با سر شبکه ها برخورد جدی شود

◀️برخی شبکه های تکدی گری، چهارراه های تهران را رهن و اجاره می دهند

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دکتر احمد احمدی صدر در برنامه سعادت آباد رادیو تهران درباره وضعیت ساماندهی متکدیان در سطح شهر تهران به سوالاتی در این خصوص پاسخ داد:

🔻 آیا واقعا این وضعیت عجیب و غریب متکدیان در شهر تهران قابل ساماندهی هست؟
_ساماندهی متکدیان در تهران مولفه‌هایی دارد که تا این مولفه‌ها حل نشود و تا دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی برخورد لازم را انجام ندهند این وضعیت ساماندهی نخواهد شد.وقتی که شبکه‌های تکدی و متکدیان که به صورت سازماندهی شده یا غیرسازماندهی شده چهارراه‌ها را رهن می‌دهند و اجاره می‌دهند و این‌ها را از شهرستان‌ها به سمت تهران با سازماندهی کامل وارد می‌کنند و هر چهارراهی را به یک قیمتی به شبکه متکدیان واگذار می‌کنند حتی اگر ما هر روز طرح ساماندهی متکدیان داشته باشیم تا وقتی برخورد مناسب با سرشبکه‌های متکدیان صورت نگیرد ما روز به روز شاهد افزایش متکدیان هستیم ویک اقتصاد در کف خیابان وجود دارد.

🔻که کم هم نیست درآمد مالی اش؟
_بله اقتصاد کف خیابان های تهران و درآمد‌های میلیونی سر چهارراه‌ها تشویق کننده حضور متکدیان از سراسر کشور در تهران هست.چرا با سر شبکه‌های سازماندهی شده تکدی برخورد لازم نمی‌شود؟ چرا برخوردی که می‌شود بازدارنده نیست؟ چرا برایشان جریمه‌های بسیار سنگین لحاظ نمی‌کنند؟

🔻مگر پیدا کردن این سرشبکه‌ها سخت است؟
_نه اصلا سخت نیست مثل آب خوردن است .صبح کافی است که سر یکی از چهارراه‌ها ساعت ۵-۶ صبح فقط دوربین سر چهارراه‌ها را روشن کنند یا حضور داشته باشند، متوجه می‌شوند که به عنوان مثال یک خودرویی می‌آید و تعدادی کودک را پیاده می‌کند .این سرشبکه‌ها مخفی نیستند و کاملا دارند رسمی کار می‌کنند، اما چرا خودرویی که می‌آید متکدیان را پیاده می‌کند را توقیف نمی‌کنند؟ چرا کسی که این کودکان را ساماندهی می‌کند و از شهرستان‌ها به تهران انتقال می‌دهد را زندانی نمی‌کنند؟

🔻مجموعه مدیریت شهرداری تهران و پلیس درباره این موضوع نشست و جلسه داشته است؟
_بله خلاصه می‌شود به ساماندهی. ما هر روز به شما قول می‌دهیم که جمع آوری کنیم، اما جمع آوری کردیم به کجا ببریم؟ این آیا بر می‌گردد به شهرستان خودش؟ آیا اتباع بیگانه‌ به کشورش برمی گردد؟

🔻مگر شما جایی دارید که این‌ها را نگه دارید؟
_ما چند هزار نفر را باید جمع کنیم وقتی یک درآمد آنچنانی سر چهارراه‌ها وجود دارد و این شبکه استثمارگر دارد منفعت خودش را به دست می‌آورد آیا به نظر شما این درآمد‌های سالانه و ماهانه میلیاردی آیا برای آنها اقتضا نمی‌کند که حضور دائمی داشته باشند؟

🔻یعنی ماجرا عجیب و غریب است وقتی ما می‌رویم سراغ متکدیان می‌بینیم که با چندین مافیا طرفیم ، می‌رویم سراغ بحث زباله گرد‌ها باز دوباره آنجا با چند تا مافیای عجیب و غریب زباله طرفیم که اصلا می‌آیند مدیران را تهدید می‌کنند که اگر کاری به کارمان داشته باشید … ما از نظر قانونی ما ضعف داریم؟ بالاخره اگر از این حوزه ضعف داریم شما می‌توانید به استانداری یک درخواستی بدهید استانداری و دولت ببرد مجلس و تبدیل به قانون کند.

_ببینید این که قوانین ما برای برخورد با متکدیان بازدارنده نیست بر کسی پوشیده نیست و این که پلیس زحمت می‌کشد و سایر نهادها و دوستان زحمت می‌کشند همه درست است، اما برآیند و خروجی کار این است که متکدیان از سر چهارراه‌ها جمع نمی‌شوند، این خیلی مسئله مهمی است؛ ما پیشنهادمان این است. شهرداری که خادم مردم است و حتما طرح جمع آوری را با قوت و قدرت به کمک دستگاه ادامه می‌دهیم، اما جمع آوری کردن متکدیان در تهران نتیجه نخواهد داد الا این که با این سرشبکه‌ها برخورد جدی و بازدارنده بشود و از ورود این متکدیان به صورت سازماندهی شده سر چهارراه‌ها جدا جلوگیری شود و برخورد لازم صورت بگیرد که جمع آوری ما هم اثر داشته باشد و مردم بتوانند این اثر را در شهر ببینند.یک مجموعه‌ به هم پیوسته شامل فرمانداری، شهرداری، پلیس، دستگاه قضا، کمیته امداد، این‌ها دست اندرکار هستند که بحث متکدیان سامان پیدا کند. همچنین هیچ اهرمی برای کنترل اتباع بیگانه در کشور وجود ندارد یعنی این‌ها همین طوری هر جا که بخواهند در شهر تهران تردد می‌کنند، این‌ها مسائلی است که نمی‌گذارد بحث متکدیان به درستی ساماندهی بشود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=49807

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.