تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
1

قبله تهران آماده میزبانی از خیل زائران و عزاداران حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) ‌می شود

  • کد خبر : 49440
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
اقتصاد کلان : شهردار منطقه۲۰ از پیش بینی و برنامه ریزی ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: در ایام رحلت حضرت سید الکریم(ع)، هرساله آستان مقدس میزبان خیل زائرانی است که برای اقامه عزاداری به آن حرم مشرف می‌شوند و به همین مناسبت سیاهپوش کردن میادین منتهی به حرم، برپائی استیج در خیابان حرم و هماهنگی برای استقرار مواکب مردمی انجام می شود.

🔺ناظم رضوی با بیان اینکه در همین راستا، نظافت و پاکسازی معابر منتهی به حرم انجام می شود، افزود: برپایی دسته عزاداری هیئت دانش آموزان دهه نودی و هشتادی با مشارکت آموزش و پرورش از میدان شهرری تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و مشارکت در برپائی دسته های عزاداری از دیگر برنامه های پیش بینی شده این مناسبت است.

🔺شهردار منطقه اظهار داشت: به همین مناسبت از سوی آستان آن حضرت، آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم (ع) در صحن اصلی آستان همراه با برپائی دسته عزاداری خادمین این بارگاه نورانی،سخنرانی، مرثیه سرایی و محفل انس با قرآن در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

🔺حضرت عبدالعظیم (ع) مشهور به شاه عبدالعظیم و سیدالکریم از عالمان سادات حسنی و راویان حدیث است که نسب او با چهار واسطه به امام حسن (ع) می‌رسد و سالروز رحلت آن حضرت ۱۵ شوال المکرم ۲۵۲ هجری قمری است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=49440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.