تاریخ : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024
4

برگزاری جلسه هم اندیشی ساماندهی محور آزادی- انقلاب

  • کد خبر : 49022
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
اقتصاد کلان : جلسه هم اندیشی ساماندهی “محور آزادی- انقلاب(حدفاصل میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع))” به منظور برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات یکپارچه طراحی شهری و اجرای مناسب طرح برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در این جلسه که به ریاست حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و با حضور رضا صیادی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، علیرضا جعفری مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران، مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران و مهدی شریفیان مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷، محمد رحیم مرتضوی منطقه ۹، مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰، محمد موسوی شهردار منطقه، محمد هادی علی احمدی شهردار منطقه ۱۳، حامد سلیمی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران، مهدی بهرام‌پور مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری و جمعی از کارشناسان در محل معاونت شهرسازی و معماری برگزار شد، نظرات پیشنهادی معاونت ها و شهرداری های مناطق ذی مدخل، مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، حمیدرضا صارمی با اشاره به تاکید شهردار تهران برای ساماندهی محور میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) گفت: در جلسه اخیری که با علیرضا زاکانی داشتیم، وی بر ضرورت اجرای طرحی برای ساماندهی محور میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) تاکید کردند و از آنجاییکه قرار است این طرح در قالب خیابان کامل، اجرایی شود، معاونت شهرسازی و معماری همراه با معاونت‌های خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل ترافیک و هماهنگی و امور مناطق در محوریت موضوع قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته، مطالعات مختلفی درخصوص ساماندهی این محور انجام شده است و اکنون سازمان زیباسازی شهر تهران مطالعاتی را برای ساماندهی محور میدان آزادی تا میدان امام حسین (ع) با تمرکز بر محور میدان انقلاب تا میدان فردوسی انجام داده و طرح پیشنهادی آن ها در سکانس های مختلف با توجه به کاربری ها و فرهنگ های متفاوت موجود در آن خیابان تهیه شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه جلسه امروز به منظور بررسی نظرات و پیشنهادات و جمع بندی آن‌ها برای اجرای هرچه بهتر طرح تشکیل شده است، گفت: یکی از اصول شهرسازی توجه به اثرات و پیامدهای اجرای طرح ها است و باید به این نکته توجه داشت که با انجام برنامه ریزی مناسب، این طرح، به بهترین شکل اجرایی شود.

در ادامه جلسه، رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به تشریح مطالعات صورت گرفته درخصوص طرح پیشنهادی سازمان پرداخت و ایمن سازی، ساماندهی پیاده راه، مناسب سازی، روانسازی ترافیک عبوری، ایجاد مسیر دوچرخه، زیباسازی و… را از موارد مد نظر برای ساماندهی محور مذکور عنوان کرد.

همچنین، مدیران کل شهرسازی و طرح های شهری و معماری و شهرسازی شهرداری تهران گزارشی از اسناد بالادستی مربوطه و مطالعاتی که طی سنوات گذشته درخصوص محور انقلاب، انجام شده، ارائه دادند. سپس، شهرداران مناطق دخیل در اجرای طرح نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در پایان، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه، گفت: برای اینکه ما بتوانیم یک طرح موفق را اجراکنیم تا رضایتمندی شهروندان را به همراه داشته باشد، می بایست ابتدا، طرحی در سه فاز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تهیه و تمام جزئیات برای اجرا مشخص شود و در مرجعی به تصویب برسد. ضمن اینکه ضرورت دارد تا کارگروهی متشکل از معاونت های شهرسازی و معماری، خدمات شهری و محیط زیست، حمل و نقل عمومی و ترافیک، هماهنگی و امور مناطق ایجاد و مسئولیت ها نیز تعیین شود.

صارمی افزود: برای اینکه طرح موفقیت بیشتری داشته باشد، بهتر است که اجرا به مناطق همجوار سپرده شود تا با همکاری مناطق بتوانیم به نتایج خوبی برسیم و تا پایان سال اقدامات مناسبی انجام دهیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=49022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.