تاریخ : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 6 ذو القعدة 1445 Monday, 13 May , 2024
4

میزان تولید کارخانه گندله سازی در سال جاری افزایش می یابد

  • کد خبر : 48302
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۴۱
اقتصاد کلان : طبق برنامه ریزی های انجام شده،میزان تولید در کارخانه گندله سازی از ۳.۱ میلیون تن در سال گذشته به ۴ میلیون تن در سال جاری افزایش می یابد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی، امیر معینی، معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی با اعلام این مطلب اظهار کرد: معاونت تولید، با تحلیل شرایط و بررسی مشکلات موجود در سال گذشته، برنامه های عملیاتی را تدوین کرده و قرار بر این است که با وجود محدودیت منابع خوراک، میزان تولید در کارخانه فرآوری نسبت به سال گذشته کاهش نیابد و در کارخانه گندله سازی نیز میزان تولید از ۳.۱ میلیون تن در سال ۱۴۰۱ به ۴ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد. وی در تشریح منگ گریت و ریزش نسوز کوره شد که این عوامل شوک حرارتی را به دنبال داشت و توقفات متعدد در این سال را رقم زد . وی افزود: در سال گذشته نیز به غیر از محدودیت مصرف برق که با تدبیر مدیریت شرکت، برنامه احداث نیروگاه اختصاصی در برنامه قرار گرفته است، خرابی زنجیر تراولینگ گریت، ریزش نسوز کوره و به شکل محدودتر خرابی تجهیزات

HPGR، نوارRB و برخی نوار نقاله ها علل خاموشی ها بوده است. معینی با تاکید بر اینکه زنجیر تراولینگ و نسوز کوره باید بصورت کامل تعویض شود اضافه کرد: اگر قطعات به موقع تامین شوند به طور حتم کارخانه گندله مطابق برنامه به فعالیت خود ادامه می دهد. وی با اشاره به یکپارچه شدن مدیریت در کارخانجات فرآوری و گندله گفت: آبان ماه سال گذشته همزمان با یکپارچه شدن مدیریت در کارخانجات فرآوری و گندله سازی پارامترهای کنسانتره تحت کنترل بیشتری قرار گرفت و میزان FeO (اکسید آهن)کنترل و نرخ تولید افزایش یافت تا با این افزایش تولید استهلاک زنجیر تراولینگ گریت تا حدودی کنترل شود. وی اضافه کرد: البته خرابی های حاد و مزمن کارخانه گندله نیز مورد بررسی قرار گرفت تا اقدامات لازم برای برنامه ریزی جامع انجام شود. معینی گفت: پیاده سازی سیستم نت کنشی برای پیش بینی کنترل خرابی تجهیزات مانند RCM. ، پیاده سازی سیستم نت بهره ور جامع برای ایجاد شرایط پایدار تجهیزات و آنالیز خرابی روزانه، ایجاد نظام مدیریت و برنامه ریزی سفارشات قطعات یدکی برای حل مشکل کمبود قطعات با همکاری واحد بازرگانی، بررسی مشکلات مزمن تجهیزات و تعیین راهکارهای حل این مشکلات روی تجهیزاتی مانند HPGR، نوار RB، کمپرسورها، درایر، ویبریتینگ فیدرها و … از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=48302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.