تاریخ : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 4 ذو القعدة 1445 Saturday, 11 May , 2024
3

اصلاح شاخص ها و مدل ارزیابی اعطای گواهینامه و تندیس های رعایت حقوق مصرف کنندگان

  • کد خبر : 48415
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
اقتصاد کلان: دومین جلسه شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه به ریاست دکتر قشمی مدیرکل روابط عمومی و هماهنگی امور استانهای سازمان حمایت و با حضور مدیران محترم شرکتهای برتر کشور که طی دو سال گذشته مفتخر به دریافت تندیس یا گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان شده بودند در محل ساختمان شهیدان مهری وزارت صمت تشکیل جلسه شد.

حسین زاده قشمی در ابتدای این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات در این ماه مبارک هدف است از تشکیل این شورا را استفاده از خرد جمعی در جهت پیشبرد اهداف عنوان کرد و گفت : تعامل همفکری و پشتیبانی از اعضای شورا پارامتری مهم در تحقق اهداف و راهگشای مسائل و مشکلات می باشد و امیدواریم با اتخاذ تصمیمات درست بتوانیم استفاده بهینه را از منابع و امکانات موجود ببریم.
رییس شورای جایزه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: سازمان حمایت همواره با سختگیری ها واحدهای تولیدی خدماتی و صنعتی را ارزیابی کرده است در همین راستا و بر اساس قولی که در زمینه تغییر فرایند تحول روش های ارزیابی واحدهای تولیدی خدماتی و صنعتی دادیم این سازمان در تلاش است ضمن اصلاح ضوابط و آیین نامه اجرایی مربوطه با پیش بینی و طراحی و اجرای سامانه ای دقیق و کارآمد نسبت به ضبط و ثبت دقیق و شفاف اطلاعات اقدام نموده تا عملکرد واحدهای تولیدی ، خدماتی و صنعتی متقاضی دریافت جایزه برای همگان واضح و قابل درک بوده و عموم مردم بتوانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
وی در ادامه افزود: برخلاف سالهای گذشته در این ارزیابی ها مقرر شده تیم ارزیاب با هدف ارزیابی عملکرد شرکتهای متقاضی بر اساس مدل تعالی سازمانی با حضور در بخش های مختلف شرکت های متقاضی سنجه های اعتبار سنجی و فرآیندهای آن را مورد بررسی قرار داده و امتیاز دهی انجام شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان حمایت اگفت: در ساختار جدید مدل ارزیابی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان با فعالسازی حوزه آموزش در صدد رفع نواقص و ایرادات برخی شرکت های حاضر در این جایزه با هدف تعالی و رشد کیفیت خدمات به مصرف کنندگان خواهیم بود و از ظرفیت شرکتهای برتر در این حوزه بهره مند خواهیم شد.
زاده قشمی همچنین متذکر شد: در راستای تدوین برنامه های بهبود اصلاح روش‌ها و فرآیندهای کار ارزیابی در سال جاری درصدد هستیم تا با بهره گیری از کارشناسان خبره موسسات و دانشگاه های برتر حوزه پژوهش و افکار سنجی اقدام به پایش و سنجش میزان رضایت مشتریان از عملکرد شرکت های متقاضی دریافت تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کننده نماییم.
وی اظهار امیدواری کرد : نتیجه پایش و ارزیابی های انجام شده در زمینه جایزه ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان منجر به بهبود هرچه بیشتر معیارها و شاخص های حوزه رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور شده و تعالی رفتار شرکت ها را در این حوزه ها شاهد باشیم.
حسین زاده قشمی اشاره کرد: جایزه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان باید با محوریت حمایتی به عنوان نمادی از اعتماد مخاطبان به کالا و خدمات در جامعه تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر مدیران عالی نظام با دستاوردهای انقلاب اسلامی و معرفی صنایع و واحدهای تولیدی نحوه فعالیت آنها در نظر داریم از مدیران عالی نظام را به صورت تخصصی در این طرح دعوت کرده و در هر فصل تحت عنوان یک رویداد خاص ضمن بازدید از مراکز علمی صنعتی ، دستاوردهای بومی صنعت کشور در حوزه های تولید، اشتغال، مسئولیت های اجتماعی و …. را از نزدیک ببینند.
در پایان احکام اعضای شورای روابط عمومی جایزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان به اعضای جلسه تقدیم گردید و مقرر شد این جلسات به صورت مستمر و هدفمند برگزار گردد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=48415

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.