تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

بانک توسعه تعاون در تامین مالی پروژه های مهم، دستاوردهای مناسبی حاصل نموده است

  • کد خبر : 40257
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
اقتصاد کلان : سرپرست بانک توسعه تعاون در اولین همایش سالانه مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد بانک در حوزه تامین مالی طرحهای مهم را از دستاوردهای این بانک بر شمرد.

محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون در اولین همایش سالانه مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این همایش موجب گردیده تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه همفکری نموده و از سیاست‌ها و راهبردهای گوناگون وزارتخانه آگاهی یافته و هم‌افزایی مناسبی پدید آید.

وی افزود: رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این همایش بر اهمیت بخش تعاون تاکید ورزیده‌اند و تاکیدات به قدری زیاد بود که گویی این همایش به مناسبت روز تعاون برگزار گردیده است.
شیخ حسینی گفت: بانک توسعه تعاون به لحاظ امکانات و تعداد شعب در زمره بانک های متوسط محسوب می‌شود، با این وجود با تکیه بر توان تخصصی همکاران، به دستاوردهای مهمی در حوزه تامین مالی طرحهای مهم دست یافته است.
وی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون به رغم برخی محدودیت ها، این اراده را دارد که پرداخت تسهیلات تبصره ای مرتبط با قانون بودجه و همچنین تسهیلات مرتبط با قرارداد سه جانبه با معاونت تعاون و صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون را به نقطه مطلوب و مد نظر برساند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: تحریم‌ها در بالاترین سطح، نظام بانکی را نشانه رفته است و این نشان دهنده اهمیت و کارآمدی نظام بانکی است.
شیخ حسینی ادامه داد: بانک توسعه تعاون خدمتگزار بخش تعاون است و برنامه های بانک برای حمایت از تعاونی ها به اجرا در می آید.
سرپرست بانک توسعه تعاون تاکید کرد: تعاون همواره با مساله اشتغال عجین بوده است و در مقطع کنونی نیز انتظارات زیادی از بخش تعاون برای کمک به ایجاد اشتغال جوانان وجود دارد.
شیخ حسینی خاطر نشان کرد: تعاون از دیدگاه اجتماعی به عنوان نهضت و از رویکرد اقتصادی به عنوان مدل مطرح است.
شیخ حسینی تصریح کرد: در بخش های مختلف اقتصاد، بنگاه های کوچک، متوسط و بزرگ مشغول فعالیت هستند و به نظر می رسد مفهوم تعاون در بنگاه‌های کوچک و متوسط جلوه گر است و بانک توسعه تعاون نیز تمرکز خدمات را به این گونه بنگاه‌ها قرار داده است.
وی ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ تکیه بیشتری بر عامل سرمایه دارند و وزن کمتری به نیروی کار داده می‌شود ، در حالی که در بنگاه‌های کوچک و متوسط، نقش نیروی کار مهم تر است و در این بنگاه ها با توجه به اهمیت سرمایه انسانی، تعاون مصداق بیشتری دارد.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: این امکان وجود دارد که با هم افزایی سازمان‌های تابعه و با تکیه بر ظرفیت آمایش سرزمین، زمینه رشد و توسعه مناطق مختلف کشور با استفاده از مکانیزم تعاون فراهم آید.
شیخ حسینی تصریح نمود: سرمایه گذاری از ارکان رشد و توسعه تشکر است و در شرایطی که نرخ سرمایه گذاری در اقتصاد در وضعیت مطلوب بسر نمی‌برد، با اجرای برنامه‌های ویژه تولید‏ و اشتغال این قابلیت وجود دارد که با ارتقای سطح سرمایه گذاری ، زمینه برای رشد مناسب تولید ناخالص داخلی نیز پدیدار شود.
سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: هشتاد درصد تامین مالی کشور از طریق بانک‌ها حاصل می‌شود و برنامه‌های دولت در حوزه تامین مالی و حمایت از پروژه ها طی قوانین بودجه‌ای و اسناد برنامه‌های پنج ساله معطوف به بانک‌ها است.
وی ادامه داد: با هماهنگی و هم‌افزایی معاونت‌های ستادی و سازمانهای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مهم متصور است که با مهارت افزایی نیروی کار و تجمیع سرمایه های خرد و اضافه شدن اهرم بانکی به این مجموعه عوامل، از استعداد و ظرفیت افراد جویای کار در هر منطقه، برای رشد و توسعه مناطق و رونق تولید و اشتغال استفاده شود.
شیخ حسینی در این زمینه الگوی ارائه شده توسط محمد یونس کارآفرین اجتماعی، بانکدار، اقتصاددان بنگلادشی اشاره کرد که با تأسیس گرامین بانک و پیشگام‌سازی مفاهیم اعتباردهی خرد و سرمایه‌گذاری خرد، و به‌خاطر تلاشهایشان از طریق اعتبار خرد برای ایجاد و توسعه اقتصادی و اجتماعی از پایین مورد توجه جهانی قرار گرفت.
تقدیر از مدیر شعب استان خوزستان
در این همایش دو روزه که با سخنرانی آیت الله رییسی رییس جمهور و با حضور صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه، مدیران ستادی و استانی بانک توسعه تعاون در ساختمان ستادی وزارتخانه برگزار شد، از جلیل کرمی مدیر شعب بانک توسعه تعاون به عنوان مدیر برتر حوزه بانکی با اهدای لوح تقدیر به امضای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=40257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.