تاریخ : سه شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۵ Tuesday, 23 June , 2026
12

دو مرکز غیرمجاز تفکیک پسماند در منطقه ۱۹ با جمع آوری سه تن زباله خشک تعطیل شد

  • کد خبر : 98026
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
اقتصاد کلان : شهردار منطقه 19 از تعطیلی دو مرکز جمع ‌آوری و تفکیک غیرمجاز پسماند خشک و قابل بازیافت در خلازیر میانی که موجب نارضایتی شهروندان و آلودگی زیست محیطی شده بود خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۹، حسین اخگر پور اظهار کرد: با توجه به گشت زنی های مستمر عوامل اجرایی اداره مدیریت پسماند این دو مرکز در کوچه پمپ گاز و خلازیر میانی شناسایی و ۶ سرویس زباله از آنجا جمع آوری شد.

وی با اشاره به جمع آوری ۳ هزار و ۱۸۰ کیلوگرم زباله قابل بازیافت از این دو محل ادامه داد: با این اقدام از ادامه فعالیت افرادی که مشغول تفکیک غیر بهداشتی و غیرکارشناسی پسماند خشک بودند جلوگیری شد.

به گفته این مسئول فعالیت مراکز غیر مجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر آشفتگی و به هم ریختگی چهره و سیمای شهر موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست ‌محیطی می شود.

اخگر پور، مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماندهای قابل بازیافت را باعث کاهش تولید زباله خشک عنوان و تأکید کرد: جداسازی انواع پسماند و زباله در مبادی تولید، یک اقدام اثرگذار در مدیریت پسماند است و یکی از مهم ترین راه ها برای کاهش اثرات مخرب پسماندها، مشارکت عمومی تولید کنندگان و مصرف کنندگان پسماند در مدیریت آن است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=98026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

راهنمای تنظیمات