تاریخ : دوشنبه, ۱۶ مهر , ۱۴۰۳ 4 ربيع ثاني 1446 Monday, 7 October , 2024
0

بانک‌آینده؛ بانکی پیشگام در عرصه ریال‌دیجیتال در کشور

  • کد خبر : 97277
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
بانک‌آینده؛ بانکی پیشگام در عرصه ریال‌دیجیتال در کشور
‌اقتصاد کلان : جناب آقای وکیلی‌نیا، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط‌فردا (بازوی عملیاتی بانک‌آینده) در آیین رونمایی از دو محصول ارزنده این بانک؛ «چکاد» و فاز عملیاتی «ریال‌دیجیتال»، از ریال‌دیجیتال، به‌عنوان به‌روزترین پروژه بانک‌ مرکزی ج.ا.ایران یاد کرد که در بانک‌آینده، توسعه داده شده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک آینده؛ در این مراسم که با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت‌مدیره، مدیران امور و رؤسای ادارات مرکزی و جمعی از رؤسای شعب بانک‌آینده، برگزار گردید، جناب آقای وکیلی‌نیا اظهار داشتند: «ریال‌دیجیتال» پروژه‌ای نوین و به‌روز است که با پی‌گیری بانک‌مرکزی ج.ا.ایران طی ۲ سال اخیر، عملاً ایران را به‌عنوان کشوری پیشرو در این حوزه، معرفی کرده است. ایشان در همین رابطه افزودند: در حال‌حاضر در این عرصه، ۴۴ کشور در فاز تحقیقات، ۳۰ کشور در فاز اثبات مفهوم، ۳۶ کشور در فاز پایلوت و ۳ کشور هم موفق به اجرای نهایی شده‌اند که ایران در مرحله پایلوت و جزء ۳۶ کشور جهان، قرار دارد. آقای وکیلی‌نیا خاطرنشان کردند: تا امروز ۳ بانک در کشور وارد فاز پایلوت در محیط عملیاتی شده‌اند و بانک آینده از جمله آن‌ها است که با اپلیکیشن «آبانک»، عرضه ریال‌دیجیتال را شروع کرده و عملاً وارد فاز عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا در ادامه با اشاره به مطالعات اولیه و چگونگی راه‌اندازی این محصول و شیوه بهره‌گیری از آن در بستر «آبانک»، به بیان برخی از مزایای ریال‌دیجیتال از جمله: امنیت بیشتر، افزایش دسترسی مالی، کاهش هزینه پذیرنده­ها و در نهایت تراکنش‌های سریع‌تر برون‌مرزی، پرداختند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=97277

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.