تاریخ : جمعه, ۵ تیر , ۱۴۰۵ Friday, 26 June , 2026
0

در شرکت فولاد مبارکه، بیش از ۸ میلیارد دلار طرح توسعه داریم که طرح الکترود گرافیتی از مهمترین طریح های این شرکت با حدود ۵۰ درصد سهام است

  • کد خبر : 140491
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰

اقتصاد کلان : این کارخانه توسط مهندسان ایرانی در شرایطی احداث شد که الکترود گرافیتی، به عنوان ماده اولیه استراتژیک صنعت فولاد، مورد تحریم آمریکا قرار گرفت.

ایران در تامین این محصول ۱۰۰ درصد وابسته بود و به عنوان پاشنه آشیل صنعت فولاد بود.

این طرح به عنوان دغدغه صنعت فولاد، با تشکیل کنسرسیومی از فولاد مبارکه، چادرملو و ایمیدرو اجرایی شد و از سال ۱۴۰۱ با رشد چشمگیر پیش رفت.

سرمایه گذاری این طرح ۲۴۵ میلیون یورو و با اشتغال ۵۳۰ نفر احداث شد.

ظرفیت این طرح در فاز نخست، ۳۰ هزار تن و در فازهای ۲ و ۳ با رویکرد صادراتی، به ۶۰ و ۹۰ هزار تن خواهد رسید.

با تولید الکترود گرافیتی در داخل، از خروج سالانه ۵۰ میلیون یورو جلوگیری می شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=140491
  • ارسال توسط :
  • 42 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای در شرکت فولاد مبارکه، بیش از ۸ میلیارد دلار طرح توسعه داریم که طرح الکترود گرافیتی از مهمترین طریح های این شرکت با حدود ۵۰ درصد سهام است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0

دیدگاهها بسته است.

راهنمای تنظیمات