در ابتدای این نشست، دکتر شیری ضمن قدردانی از تلاشهای مجموعه مدیریت و کارکنان استان، از حمید دشتی، مدیر شعب پست بانک استان بوشهر بهعنوان یکی از بهترین مدیران یاد کرد و با تقدیر از زحمات ایشان، نقش مؤثر مدیریت استان در ارتقای عملکرد بانک را مورد تأکید قرار داد.
مدیرعامل پست بانک ایران در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهبود معیشت کارکنان گفت: «تمام تلاش ما این است که بهترین عملکرد را در حوزه رفاه همکاران داشته باشیم و اگر نمونههای موفقی در سایر بانکهای دولتی مشاهده شد، باید به ستاد مرکزی منعکس شود تا مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.»
وی با بیان اینکه «ما همه در یک کشتی و با یک هدف هستیم» خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات سازمانی و هماهنگی بیشتر بین واحدها، شرط اساسی برای تحقق اهداف کلان بانک است.
دکتر شیری در سخنان خود به چند محور کلیدی اشاره کرد:
ضرورت رشد، استمرار و پیگیری مستمر در تحقق اهداف راهبردی استان
بهبود عملکرد در حوزه بانکداری الکترونیک بر مبنای پایش و پویش
تقدیر از شعب مرکزی و انقلاب بوشهر بابت عملکرد مطلوب در حوزه ارزی
اجرای عملیات غیرحضوری بهعنوان اولویت اصلی بانک
بازنگری در چارت سازمانی و تزریق نیروی انسانی متناسب
پیگیری اخذ مجوزات لازم برای راهاندازی پیاِسپی (PSP) اختصاصی
توسعه خدمات بانکداری شرکتی همچون گشایش اعتبار اسنادی (LC) و صدور ضمانتنامه
تلاش برای رفع محدودیتهای موجود در صدور ضمانتنامههای گمرکی
وی همچنین ظرفیتهای ارزشمند استان بوشهر در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی را فرصتی مهم برای توسعه بانکداری شرکتی و ایجاد درآمد پایدار عنوان کرد و خواستار اهتمام جدی مدیریت استان در این زمینه شد.
مدیرعامل پست بانک ایران در پایان ضمن تأکید بر گسترش ارتباط مؤثر بین باجهها، شعب، مدیریت استان و ستاد مرکزی، گفت: هرچه این ارتباطات سازندهتر باشد، روند حل مسائل با سرعت و کیفیت بیشتری انجام خواهد شد. وی افزود: «رفع ضعفها و تبدیل آنها به نقاط قوت، زمینهساز تعالی استان است و انتظار میرود مدیریت استان با برنامهریزی دقیق نسبت به افزایش تعداد باجههای بانکی روستایی اقدام کند.