تاریخ : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024
0

جذب ۱۱۶ همت نقدینگی به بازار طلای بورس کالای ایران

  • کد خبر : 98790
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
جذب ۱۱۶ همت نقدینگی به بازار طلای بورس کالای ایران
اقتصاد کلان : آمارهای ثبت شده از معاملات بازار طلای بورس کالای ایران بیانگر استقبال بالای عامه سرمایه گذاران از معاملات شفاف، مدرن و آسان طلا در بازار سرمایه است؛ به گونه ای که در آماری قابل توجه، ۱۱۶ همت نقدینگی به جای تزریق به بازارهای غیررسمی و ایجاد التهاب و شوک در آن بازارها به سمت صندوق های طلا و معاملات گواهی سپرده شمش طلا هدایت شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، کالاخبر نوشت: نگاهی به رکوردهای تاریخی بازار طلای بورس کالای ایران نشان می دهد که در حال حاضر ارزش بازار صندوق های طلا از ۷۱ همت عبور کرده و ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا نیز به ۴۵ همت رسیده است.

در این میان به دلیل استقبال گسترده سرمایه گذاران از ابزار مالی مبتنی بر طلا، حجم معاملات گواهی سپرده شمش طلا از زمان راه اندازی تا کنون از ۱۰.۳ تن عبور کرده و ارزش معاملات نیز به حدود ۴۵ همت نزدیک شده است. اقبال سرمایه گذاران باعث شده تا رکورد حجم و ارزش ماهانه گواهی شمش طلا در بورس کالا نیز در مهر ماه امسال جابه جا شود؛ به گونه ای که در اولین ماه پاییز در آماری قابل تامل بیش از ۱.۷ تن شمش طلا به ارزش ۹.۸ همت معامله شد؛ پیش از این، بیشترین حجم معاملات ماهانه به مردادماه امسال با دادوستد حدود یک تن طلا اختصاص داشت.

آماری از صندوق های طلای جذاب

اما اگر سری به آمارهای بازار جذاب این روزهای کشور بزنیم با اعداد و ارقام جدیدی مواجه می شویم؛ صندوق های طلا که عامه مردم از آن ها استقبال ویژه ای داشته اند با ارزش بازار ۷۱ همتی روبه رو هستند که یک رکورد تاریخی در بورس کالا به شمار می رود. همچنین ارزش معاملات ماهانه صندوق های طلا از ۳۳ همت در مهر ماه عبور کرده و ارزش معاملات روزانه صندوق های طلا در ۲۹ مهر ماه نیز به رکورد تاریخی ۳ همت رسید.

از سوی دیگر در بازار مشتقه بورس کالا نیز رکوردها یکی پس از دیگری جابه جا می شود؛ به گونه ای که تنها در یک مورد خاص، تعداد موقعیت های باز تعهدی روزانه قراردادهای اختیار معامله از ۱۰ میلیون موقعیت در ۲۹ مهرماه عبور کرد.

لازم به ذکر است که تاکنون بیش از ۱۰ تن شمش طلا در خزانه سپرده گذاری شده و هم اکنون ۶۰۰ هزار مشتری به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق ۱۳ صندوق طلا در معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هست.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=98790

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.