تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
1

امسال ۱۰٫۵ میلیارد به موزه‌های منطقه یک کمک رسانی می‌شود

  • کد خبر : 98305
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
امسال ۱۰٫۵ میلیارد به موزه‌های منطقه یک کمک رسانی می‌شود
اقتصاد کلان : امسال ۱۰٫۵ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به موزه‌ها و رفع مشکلات پیرامونی آنها، در قالب تفاهم نامه‌هایی در نظر گرفته شده است و اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در گردهمایی و مراسم تجلیل از مفاخر شمیران که با حضور سید احمد علوی رئيس کمیته گردشگری شورای شهر تهران، امیر قاسمی رئیس ستاد گردشگری شهرداری و… در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار شد گفت: موزه‌ها منابع درآمدی بالایی ندارند و تمام تلاش ما در این دوره رفع دغدغه‌های موزه داران و افزایش بازدید از این مجموعه‌ها است.

صباغ با اشاره به تامین نقدینگی برای موزه‌ها تصریح کرد: با تلاش این تخصیص نقدینگی برای موزه‌ها را نیز تامین می‌کنیم تا موزه‌داران دیگر درگیر هزینه‌های آب و برق نباشد و تمرکز خود را بر توسعه و جذب بازدید کنندگان بگذارند.

او با اشاره به اینکه ۲۵ درصد درآمد شهر تهران از منطقه یک تامین می‌شود افزود: با توجه به اخذ این درآمد برای شهر تهران، منطقه یک نباید در خدمات رسانی به شهروندان خود ضعف داشته باشد بر همین اساس با تلاش و دفاعیات بودجه توانستیم امسال بیشترین بودجه را برای منطقه بگیریم که در سال ۱۴۰۲ این بودجه ۳ همت بود که ۹۸ درصد آن جذب هزینه شد.

علوی نیز حفظ فرهنگ، تاریخ و میراث یک کشور را لازمه بقا دانست و گفت: اگر ما نتوانیم از این سرمایه‌ها حفظ و حراست کنیم دیگران می‌آیند و از آن بهره‌مند می‌شوند.

او در خصوص ایجاد انگیزه برای مالکان اماکن تاریخی جهت حفظ بنا گفت: مالکین خصوصی بافت‌های تاریخی می‌توانند هر کاربری را که میراث اجازه می‌دهد در ملک خود مانند رستوران، کافه و…را داشته باشند و در ۲۰ درصد فضا، محلی را برای پشتیبانی دایر کنند و عوارض و کسر پارکینگ از آنها اخذ نمی‌شود.

رئيس کمیته گردشگری تامین پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی مناسب در شهر را یکی از زیرساخت‌های مناسب ارتقای گردشگری دانست، که لازم است در این خصوص به احداث و بهسازی ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در منطقه یک اشاره کنیم که طی دو سال اخیر انجام شده است.

گفتنی است در پایان مراسم از مفاخر، نخبگان، شمیران پژوهان، مسئولین کانون‌های گردشگری و … تقدیر و تشکر شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=98305

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.