تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ 3 ربيع ثاني 1446 Sunday, 6 October , 2024
0

احیاء هنر صنعت نمدمالی در روستای های مرزی استان گلستان

  • کد خبر : 97289
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۰
احیاء هنر صنعت نمدمالی در روستای های مرزی استان گلستان
اقتصاد کلان : صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با اعطا تسهیلات در روستای مرزی فرخه سر شهرستان مراوه تپه این استان توانست به احیاء هنر صنعت نمدمالی در گلستان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، سمانه خیل تاش مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در بازدید از کارگاه نمد مالی در روستای مرزی فرخ سر شهرستان مراوه تپه اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید استان گلستان برای این کارگاه نمد مالی مبلغ ۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

خیل تاش با اشاره به هدف این صندوق در کمک به کسب و کارهای خرد و کوچک افزود: این تسهیلات از محل تفاهم نامه صندوق با اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی پرداخت شده است.

او در ادامه گفت: صندوق کارآفرینی امید این استان از ابتدای محل تفاهم نامه تبصره ۱۸ صندوق با اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان تعداد ۶۵ طرح به مبلغ ۱۵۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

اسماعیل بهشتی کارآفرین نمدباف گلستانی هم گفت: با تسهیلات دریافتی از صندوق کارآفرینی امید هم اکنون ۴ نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول به کارند.

وی با بیان اینکه نمد از دست بافت‌های عشایری و روستاهای مرزی این استان است که تمام مواد اولیه آن از تولیدات دامداران منطقه به دست می‌آید ادامه داد: پشم گوسفند مواد اصلی تشکیل دهنده نمد است که پس از چیدن پشم‌های گوسفندان که معمولاً در اواخر اردیبهشت تا خردادماه است پشم ریسی آغاز می‌شود.

این کارآفرین با اشاره به اینکه بیشتر نقش‌هایی که بر روی نمد‌ها کار می‌شود الهام گرفته از طبیعت و ذوق هنرمند نمدمال است گفت: فرآیند نمدمالی به صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=97289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.