تاریخ : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳ 3 ربيع ثاني 1446 Sunday, 6 October , 2024
0

آماده همکاری با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کمیته راهبری معدن وزارت صمت هستیم

  • کد خبر : 97295
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹
آماده همکاری با سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در کمیته راهبری معدن وزارت صمت هستیم
اقتصاد کلان : معاون وزیر صمت و سرپرست هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در مراسم رونمایی از نقشه ژئوتوریسم ایران گفت: سازمان ایمیدرو و مجموعه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌‌معدنی کشور همکاری‌های دوجانبه و حتی چند جانبه و نقش موثر در فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند و هر جایی که همکاری کامل شده برکت و نتیجه آن باعث توسعه کشور شده است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، آقای محمد آقاجانلو با بیان این‌که برنامه هفتم توسعه کشور رشد ۱۳درصدی برای بخش معدن و رشد ۸ درصدی برای بخش صنعت را در دستور کار دارد، افزود: فرمایش مقام معظم رهبری مبتنی بر جایگزینی معدن به جای نفت است که این‌ موارد نشان می‌دهد که تا چه میزان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور در این امر موثر است و برای شروع این فعالیت باید همه نهادهای موثر کمک کند.

به گفته وی، همکاران ما در مجلس شورای اسلامی و همچنین بخش‌های خصوصی و ما نیز به عنوان بخش دولتی بایستی به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان نقطه آغازین این زنجیره کمک کنیم تا قدمی در حوزه رشد و سرمایه‌گذاری برداریم.

سرپرست هیئت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: پتانسیل معدنی موجود در ایران یک مزیت خدادادی است و قطعاً در زنجیره اقتصادی معدن می‌توانیم به موضوع جذب توریست بپردازیم و آن را توسعه دهیم.

آقاجانلو تصریح کرد: در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حوزه جذب توریسم چندین فعالیت در مناطق خور و بیابانک و معادن و انگوران انجام شده که برای جامع شدن این فعالیت‌ها می‌توان از نقشه ژئوتوریسم که در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تهیه شده، استفاده کرد.

وی با بیان این‌که فعالیت جذب ژئوتوریسم در کنار فعالیت‌های معدن‌کاری حوزه اقتصاد را تقویت خواهد کرد، خاطرنشان کرد: هدف ما در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران رسیدن به رشد اقتصادی ۱۳ درصدی است که توسعه ژئوتوریسم به رشد اقتصادی کشور و بالا بردن GDP کمک خواهد کرد.

سرپرست هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور از آمادگی سازمان متبوع خود در کمیته راهبری معدن وزارت صنعت معدن و تجارت و امضای تفاهم‌نامه دو جانبه جهت تسریع در دستیابی به اهداف تهیه نقشه ژئوتوریسم ایران خبر دارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=97295

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.