تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024
0

ثبات مدیریت؛ لازمه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی

  • کد خبر : 95569
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
ثبات مدیریت؛ لازمه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی
اقتصاد کلان : محمدرضا مقیسه، مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن)، یکی از قدیمی‌ترین فعالان عرصه روابط عمومی است که از سال ۱۳۷۴ وارد این حرفه شده و ۱۸ سال اخیر را در حوزه معدن و صنایع معدنی فعالیت کرده است. وی دانش‌آموخته دوره دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کار (POST-DBA) دانشگاه تربیت مدرس بوده و مسئولیت کارگروه روابط عمومی صنعتی را در خانه روابط عمومی ایران برعهده دارد.

در ادامه، گفتگو با وی را در خصوص مجموعه «ومعادن»، روابط عمومی و صنعت خواهید خواند.

به نظر شما چه ویژگی‌هایی هلدینگ «ومعادن» را از سایر مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی متمایز کرده است؟

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات یک بنگاه اقتصادی‌ست و سودآوری و رضایت سهامداران همواره باید اولویت اصلی آن باشد، مجموعه «ومعادن» در کنار این اولویت و در راستای رسالت توسعه‌محور خود و با مدیریت هوشمندانه متخصصانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، اشتغال‌زایی و توسعه مناطق کمتربرخوردار را به موازات هم پیش می‌برد. اگر شما به جانمایی پروژه‌های این شرکت دقت کنید، اغلب آن‌ها در مناطق محروم کشور قرار دارد و تنها اجرای طرح مد نظر نبوده، بلکه آموزش اپراتورها، کارشناسان و متخصصان از جمله اقدامات شاخص این مجموعه در کنار ایجاد فضای صنعتی و اقتصادی بوده است. این سرمایه‌های انسانی به مرور خودشان اقدام به تربیت و آموزش نیروهای جدید می‌کنند و به تدریج توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق رقم می‌خورد.

همچنین تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌ها، مثل آب، برق و گاز پایدار باعث می‌شود برخی از نیازهای بومیان این مناطق نیز رفع شود و انجام مسئولیت‌های اجتماعی هم از اولویت‌های مجموعه به‌شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های هلدینگ «ومعادن»، حضور آن در کل زنجیره فولاد است. این شرکت با سرمایه‌گذاری مستقیم در ۱۵ پروژه متنوع، تمام زنجیره فولاد و نیازهای زیرساختی آن، مثل انرژی، حمل‌ونقل، مواد اولیه و دانش تخصصی و دستیابی به فناوری‌های روز دنیا را در نظر گرفته و از طریق شرکت‌های زیرمجموعه خود، مثل تجلی و جانجا، به عرصه عناصر استراتژیکی مانند مس و عناصر نادر خاکی نیز ورود کرده است. تعداد ۷ پروژه از طرح‌های ۴۸گانه پیشرانان پیشرفت اقتصادی ایران توسط «ومعادن» در حال اجراست و این شرکت یکی از ۷ شرکت بزرگ پیشران اقتصاد کشور شناخته شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=95569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.