تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024
3

همکاری ساتبا و شهرداری اصفهان برای احداث نیروگاه های زیست توده اصفهان

  • کد خبر : 90440
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳
همکاری ساتبا و شهرداری اصفهان برای احداث نیروگاه های زیست توده اصفهان
اقتصاد کلان : نخستین جلسه کارگروه مشترک برنامه احداث نیروگاه های زیست توده اصفهان با همکاری ساتبا و شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش ساتبا، نخستین جلسه کارگروه مشترک برنامه احداث نیروگاه های زیست توده اصفهان با همکاری ساتبا و شهرداری اصفهان برگزار شد.

طی جلسه مشترکی که با حضور متخصصان ساتبا و شهرداری اصفهان در محل سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری برق(ساتبا) برگزار شد، اعضای کمیته مشترک فنی و اجرایی، در خصوص توافقنامه بین این سازمان و آن شهرداری به بحث و بررسی پرداختند. همچنین نقشه راه برنامه اجرایی احداث نیروگاههای زیست توده و تدوین آیین نامه کارگروه مشترک در دستور کار قرار گرفت.

حلیا سادات حسینی شکرابی، مدیرکل دفتر توسعه نیروگاه های زیست توده ساتبا در این جلسه خاطرنشان کرد: علاوه بر اهمیت توسعه نیروگاه های زیست توده بر مبنای استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و تولید برق حاصل از انرژی های تجدیدپذیر، باید این نکته را نیز مدنظر داشت که استفاده از این فرایندها در مدیریت پسماند و کاهش تولید آلایندگی ناشی از زباله برای شهرداری ها بسیار موثر است.

از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت ۲۰۰ مگاواتی جهت توسعه نیروگاه های زیست توده فراهم شده که پرداخت اصل و سود سرمایه گذاری از محل مقدار سوخت صرفه جویی شده، تامین و نرخ خرید برق هم به صورت ارزی و هم به صورت ریالی انجام می شود.

میزان پتانسیل تولید برق از انواع منابع انرژی زیست توده در کشور بیش از ۸۰۰ مگاوات براورد شده که از این ظرفیت ۱۳.۸ مگاوات نصب شده و پنج نیروگاه دیگر نیز به ظرفیت ۲۲.۲ مگاوات در حال ساخت است؛ به علاوه برنامه ریزی برای احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه در کلان شهرها و شهرهای ساحلی در دستور کار ساتبا قرار دارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=90440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.