تاریخ : دوشنبه, ۲ مهر , ۱۴۰۳ 20 ربيع أول 1446 Monday, 23 September , 2024
3

جلسه صمیمانه، انتقادی و پیشنهادی با اصحاب رسانه

  • کد خبر : 60759
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
اقتصاد کلان : جلسه صمیمانه، انتقادی و پیشنهادی با اصحاب رسانه مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با تاکید بر لزوم جهاد تبیین از الزامات تحقق گام دوم انقلاب، حضرت زینب (س) را اولین بانوی خبرنگار در راستای تبیین قیام عاشورا دانست و گفت: در حقیقت جهاد تبیین از حضرت زینب شروع شد و کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

به گزارش روابط عمومی فولاد اکسین خوزستان؛ علی محمدی در این نشست صمیمی با اصحاب رسانه، ضمن ارج نهادن به یاد و خاطره شهیدان محمود صارمی، شهید آوینی و غلامرضا رهبر، اظهار داشت: ایران اسلامی از ابتدا انقلاب درگیر جریان‌های مختلفی بوده، جنگ تحمیلی، ترورها و تحریم‌ها، بخشی از درگیری‌ها هستند. و اما جنگ در بخش پنهان به گونه‌ی دیگر بود و کم رنگ کردن واقعیت‌ها موجب بزرگ‌نمایی ضعف‌ها خواهد شد.

اصحاب رسانه، عماران امروز انقلاب هستند

​مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان با اشاره به دوران مبارزات حضرت علی(ع) با جهل مردم زمانه، تصریح کرد: اوج جهل مردم در جنگ صفین آنجا نمایان شد که دشمن تظاهر به دینداری کرد. جایی که حضرت بانگ برآوردند قرآن ناطق هستند. در دوره‌ پس از انقلاب و در اوج فتنه سال هشتاد و هشت، نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند: عمار کجاست؟ و امروز اصحاب رسانه عمار انقلاب هستند.

وی به بیان جهاد تبیین از الزامات گام دوم انقلاب و نقش اهالی رسانه در این زمینه پرداخت و افزود: همه ما و مخصوصا خبرنگاران و فعالان رسانه باید در بحث جهاد تببین کارکنند. بعد از حادثه عاشورا که تقریبا مصادف با همین روزها بود، حضرت زینب(س) در مسجد کوفه با فصاحت و بلاغت حادثه کربلا را روایت کردند و به جرات می توان گفت که این بانوی بزرگ اسلام اولین بانوی خبرنگاری است که بحق توانست قیام عاشورا را تبیین کند.

ما خادم مردم خوزستان هستیم

جلسه صمیمانه، انتقادی و پیشنهادی با اصحاب رسانه مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با تاکید بر لزوم جهاد تبیین از الزامات تحقق گام دوم انقلاب، حضرت زینب (س) را اولین بانوی خبرنگار در راستای تبیین قیام عاشورا دانست و گفت: در حقیقت جهاد تبیین از حضرت زینب شروع شد و کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود.

محمدی در پایان با اعلام آمادگی در ارائه تسهیلات کم بهره به اصحاب رسانه خوزستان توسط بانک‌های استان، افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان آمادگی همکاری و تعامل با اصحاب رسانه را دارد و به همین منظور این شرکت با همکاری خانه مطبوعات استان خوزستان آماده است تا دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه را برگزار کند.

ارتقای رسانه‌های استان به منزله ارتقاء خوزستان در کشور است

حجت الاسلام لاری‌زاده مدیر خبرگزاری فارس در استان خوزستان نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مدیریت شرکت فولاد اکسین خوزستان برای برگزاری این آیین، اظهار داشت: خبرنگاری، شغلی با حجم کار زیاد و درآمد بسیار پایین است و انتظار می‌رود در باب مسئولیت‌های اجتماعی به حوزه فرهنگ و اهالی رسانه توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: قطعاً ارتقای رسانه‌های استان به منزله ارتقاء استان خوزستان در کشور است، زیرا باعث می‌شود تصویر بهتری از استان در کشور و حتی دنیا منعکس شود.

توجه به حوزه فرهنگ از واجبات است

در ادامه این برنامه مدیر عامل خانه مطبوعات استان خوزستان هم توجه به حوزه فرهنگ را از واجبات عنوان و بیان کرد: در واقع رسانه‌ها سخنگوی حوزه فرهنگ هستند و اصحاب رسانه در همه حوادث حضور دارند. آنها در حوادث تروریستی، فاجعه متروپل، مراسم باشکوه اربعین حسینی کمک کاری احزاب و دیگر نهادها روشنگری دارند که از این رو باید به طور ویژه و خاص مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به مشکلات و معضلات مناطق حاشیه‌ شهر ، گفت: انتظار می رود شرکت فولاد اکسین در راستای انجام به مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر داشته باشند. همچنین امید می‌رود این شرکت در موضوع استخدام و اشتغال با اجرای مقررات و ضوابط مربوطه فعال باشد.

مسائل مختلف استان دغدغه همیشگی خبرنگاران خوزستان

پریسا زنگنه منش سردبیر منطقه خوزستان خبرگزاری ایسنا، خطاب به مسئولان حاضر در این جلسه، گفت: خبرنگاران خواسته چندانی ندارند، همین که یک مسئول رو در روی یک خبرنگار بنشیند و شنونده دغدغه های او باشد، برای خبرنگار کفایت می کند.

وی افزود: خبرنگاران استان خوزستان نیز همیشه دغدغه مسائل مختلف استان را داشته اند و ارتباط بیشتر با مسئولان و پاسخگویی آن ها باعث شده، خبرنگاران اخبار بهتری را از استان به کشور مخابره کنند تا چهره زیبای خوزستان به همه شناسانده شود.

تاریخ‌سازی رسانه‌ها در ماندگاری و اشتغال‌آفرینی پروژه‌ها

غلامرضا فروغی‌نیا مدیر مسئول روزنامه اقتصاد بومی نیز به نقش‌آفرینی رسانه‌ها در انعکاس اخبار و مشکلات مربوط به پروژه‌ها پرداخت و گفت: در سال ۱۳۸۰ همزمان با احداث پروژه نورد ورق عریض، شرکت فولاد اکسین با مخالفت‌هایی از طرف سازمان حفاظت محیط زیست و مسکن و شهرسازی در مبحث جانمایی و احتمال انتقال پروژه به استان دیگری مانند کرمانشاه روبرو شد.

وی با بیان اینکه با مطرح‌کردن این مسئله در نشریه روزان توانستیم موجب ثبات موقعیت کارخانه فولاد اکسین در اهواز و در این نقطه جغرافیایی شویم، اظهار داشت: بنابراین باید توجه داشت که رسانه‌ها در ماندگاری و اشتغال آفرینی پروژه مهمی مثل فولاد اکسین، نقشی تاریخ‌ساز داشته‌اند.

فروغی‌نیا در ادامه پیشنهاد کرد تا عوارض حاصله از کارخانه‌های فولاد همجوار با شهرستان‌های اهواز و کارون که اکنون به شهرداری اهواز داده می‌شود با وساطت استانداری و تغییر مقررات به شهرداری کارون نیز اختصاص یابد تا موجب آبادانی و رونق همسایگان شرکت های فولادی بشود.

وی تاکید کرد که چنین رویکردی یقیناً در جهت اجرای قانونی مسئولیت‌های اجتماعی بوده و باعث رضایت ساکنان مناطق همجوار کارخانه‌های فولادی می شود.

گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور جمعی از اصحاب رسانه، مدیر و اعضاء خانه مطبوعات استان خوزستان به میزبانی مدیرعامل، معاونین و جمعی از معاونین این شرکت روز سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در تالار اجتماعات شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم که در ایام ماه محرم برگزار شد، مداحی و روضه خوانی مداح اهل بیت حاج احمد طرفی بوده است. این برنامه باشکوه در فضایی صمیمی با تقدیر از خبرنگاران و صرف ناهار خاتمه یافت.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=60759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.