تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
4

با توجه به ماه‌های حرام، دارندگان وسایل نقلیه بیمه شخص ثالث را بخرند

  • کد خبر : 52758
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
با توجه به ماه‌های حرام، دارندگان وسایل نقلیه بیمه شخص ثالث را بخرند
اقتصاد کلان : مهدی قمصریان گفت: با توجه به این که امسال نرخ دیه در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، بر پایه اجبار قانون بیمه شخص ثالث، از دارندگان وسایل نقلیه می‌خواهیم که حتماً این بیمه را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز بوشهر، مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در سفر به بوشهر گفت: بر پایه قانون بیمه اجباری شخص ثالث تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث هستند تا در تصادفات بیمه‌ها از آنان حمایت شایسته‌ای داشته باشند.

مهدی قمصریان افزود: اگر افراد قصور داشته باشند و یا موفق نشوند این بیمه را انجام دهند، در صورت تصادف، بر اساس قانون صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، این صندوق مکلف به حمایت‌های لازم است که البته پس از پرداخت، این صندوق از مقصران رانندگی که بیمه نداشته باشند این خسارت را بازیافت خواهد کرد.

او اضافه کرد: توصیه ما به دارندگان آن دسته از وسایل نقلیه که مشمول این قانون می‌شوند، این است که بیمه‌نامه معتبر را از شرکت‌های بیمه خریداری کنند.

قمصریان بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ این نگرانی وجود دارد که در صورت تصادف رانندگی و نبود بیمه‌نامه، افراد به زیان‌های سنگینی محکوم شوند که باید هم آن را بازپرداخت کنند.

او ادامه داد: ماه‌های تابستان که سفر‌ها افزایش می‌یابد، هم‌زمان شده با ماه‌های حرام سال؛ امسال نرخ دیه در این ماه‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که تعهد سنگینی است.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی یادآور شد که بر پایه اعلام پزشکی قانونی پارسال در کشور ۱۹ هزار و ۴۹۰ تن در تصادفات جان باختند و چند برابر آن تصادفات جرحی داشتیم که آمار نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.

قمصریان با اشاره به این‌که باید از مسئولان برای توجه به تکالیف خود در قانون بیمه اجباری شخص ثالث درخواست ویژه کرد، افزود: وسایل نقلیه‌ای که بیمه شخص ثالث ندارند باید شناسایی، جریمه، اعمال قانون و یا توقیف شوند و رفع توقیف آن‌ها نیز بدون خرید بیمه‌نامه شخص ثالث ممنوع است. همچنین هر گونه دادن خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث مانند شماره‌گذاری، تنظیم سند و خدمات مراکز فنی ممنوع است.

او با اشاره به این‌که در استان بوشهر موتورسیکلت‌های بدون بیمه یک چالش مهم به‌شمار می‌روند، افزود: در کشور ۱۰ میلیون موتورسکیلت بدون بیمه‌نامه شخص ثالث داریم و استان بوشهر نیز سهم جدی در تصادفات موتورسیکلت دارد که از این به بعد برخورد جدی‌تری با این تخلف شود.

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: نرخ دیه در ماه حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و این در حالی است که نرخ بیمه‌نامه موتورسیکلت تنها نزدیک به یک میلیون تومان است.

قمصریان افزود: صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در سال گذشته در کشور حدود ۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرد که از این میزان بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان در استان بوشهر بوده است. همچنین در استان بوشهر بیش از ۲ هزار پرونده در این صندوق تشکیل شد که با اقدامات انجام‌شده، از معرفی هزار و ۲۰۰ مقصر حادثه رانندگی به زندان پیشگیری شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=52758

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.