تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024
3

بیمه اتکایی امین در بالاترین سطح توانگری مالی صنعت بیمه

  • کد خبر : 40877
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۵۴
اقتصاد کلان : توانگری مالی بیمه اتکایی امین برای سال ۱۴۰۲ با نسبت ۷۹۵ درصد، از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

بر اساس صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت توانگری مالی این شرکت برای سال ۱۴۰۲ معادل ۷۹۵ درصد(سطح یک) مورد تایید بیمه مرکزی قرار گرفت.

طبق آئین نامه شماره ۶۹ شورایعالی بیمه، توانگری مالی، توانایی مالی موسسه بیمه برای پوشش ریسک های پذیرفته شده است و نسبت توانگری مالی نسبتی است که مقدار توانگری مالی موسسه بیمه را اندازه می گیرد و از تقسیم مبلغ سرمایه موجود بر مبلغ سرمایه الزامی به دست می آید.

بیمه مرکزی با عنایت به توانگری مالی شرکت‌های بیمه و آئین‌نامه ۶۹ اقدام به سطح‌بندی شرکت‌های بیمه و انتشار آنها می کند. بر اساس آخرین وضعیت توانگری مالی شرکت‌های بیمه، شرکت بیمه اتکائی امین (سهامی عام) سطح یک توانگری مالی را کسب کرده است. در راستای اجرای آیین نامه توانگری مالی و طبق اعلام بیمه مرکزی، سطح توانگری مالی شرکت‌های بیمه که توسط بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه گر محسوب می شود.

ارزیابی توانگری مالی شرکت‌های بیمه بر اساس ریسک های مختلفی همچون؛ ریسک بیمه‌گری، ریسک حوادث فاجعه‌آمیز، ریسک دارایی، ریسک اعتباری، ریسک نقدینگی و ریسک عملیاتی محاسبه می شود.

بر اساس این گزارش، نسبت توانگری مالی شرکت بیمه اتکایی امین در سال ۱۴۰۲ در سطح یک و برابر با ۷۹۵ درصد ارزیابی شده است.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=40877

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.