تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024
3

مجتمع استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی کودکان کار راه اندازی می شود

  • کد خبر : 40752
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
اقتصاد کلان : مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان که قرار است توسط شهرداری تهران انجام شود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به نقل از ایلنا؛ دکتر احمدی صدر درباره طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان تاکید کرد: ساماندهی و رسیدگی به کودکان کار در قانون صراحتا با بهزیستی است و قانون برای شهرداری تهران درخصوص کودکان کار وظیفه ای مرتبط نیست، اما بهزیستی در طول سنوات گذشته ۲۳ طرح اجرا کرده است و نتیجه آن شده این وضعیتی که در حال حاضر می بینیم.

▫️در راستای وظیفه اجتماعی شهرداری تهران، ما کارگروه ویژه کودکان کار را در ذیل قرارگاه اجتماعی راه اندازی کرده ایم تا وظیفه ها مشخص شود. البته وظیفه ها در قانون مشخص است. ما به این نتیجه رسیدیم که وحدت مدیریت و مدیریت یکپارچه در این زمینه وجود ندارد و مسئله ساماندهی کودکان کار مانند سایر آسیب های اجتماعی روی زمین مانده است و حل هم نخواهد شد.

▫️برای کارگروه کودکان کار در قرارگاه اجتماعی نیز یک مدل طراحی و پیشنهاد شده که مبتنی بر دو اقدام سلبی و ایجابی است. این پیشنهاد در قرارگاه اجتماعی به سازمان بهزیستی ارائه شده تا شهرداری یا دستگاه دیگری که مکلف این موضوع است، اقدام به اجرا کند یا اگر نمی تواند کنار برود تا ما خودمان این طرح را اجرا کنیم.

🔸دکتر احمدی صدر در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری این طرح را اجرا می‌کند اعلام کرد: ما به اندازه خودمان در حوزه اجتماعی و حوزه کودکان کار اقدامات مان را شروع کرده ایم. در زمانی که خانم زمانی مدیرکل استان تهران بودند کارگروه به خوبی پیشرفت می رفت و ما با بهزیستی تعامل صددرصد داشتیم. ایشان دبیر کارگروه بودند و یک انیمیشنی طراحی کردیم و آگاه سازی عمومی و سایر اقدامات را انجام دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم. در آن زمان بهزیستی استان تهران آمادگی کامل برای اجرای طرح را داشت، اما با تغییر مدیریت در بهزیستی استان تهران نمی دانیم که آیا می خواهند این طرح را اجرا کنند یا نه؟

▫️ما متوقف نمی شویم طرح ساماندهی کودکان کار را در حوزه استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی آغاز کردیم و جانمایی ها برای راه اندازی مراکز انجام شده است. همچنین مجتمعی را با عنوان استعدادیابی، حرفه آموزی و توانمندسازی کودکان ایران در این خصوص ایجاد کردیم این مجتمع زیر نظر شهرداری تهران است و برای آن تامین اعتبار صورت گرفته است.

▫️اعتقاد ما این است که ما باید به قشر مستضعف جامعه توجه کنیم و معتقدیم که اگر مستضعفان و پابرهنگان ولی نعمت ما هستند که هستند، باید به آنها خدمت کنیم.

🔸دکتر احمدی صدر درباره تحصیل کودکان کار نیز گفت: چرا مدارس خوب ما در تهران برای یک قشر خاص است. چرا مدارس خوب ما چه انتفاعی و چه غیرانتفاعی که عمدتا هم غیرانتفاعی است برای قشر متوسط به بالا و اکثرا قشر بالا است و قشر ضعیف نمی تواند از آن استفاده کند. کودک کار کدام مدرسه می تواند برود اصلا مدرسه می رود اگر هم مدرسه برود به ضعیف ترین مدرسه ممکن می رود لذا ما پیشنهاد مان ار داده ایم و آن را انجام می دهیم.

▫️ما درصدد هستیم که مجتمع و یک سری مراکز را راه اندازی کنیم که امکانات مدارس مرفه را در این مجتمع جمع آوری کنیم تا این کودکان بتوانند از فضای بازی، ورزش و غیره استفاده کنند همچنین در کنار آن توانمند شده و استعدادشان شناسایی شود و در آن حوزه رشد کنند.

▫️در این خصوص برنامه بلند مدت و میان‌مدت را طراحی کردیم. مقدمات آن یک ماه است که آغاز شده است و امیدواریم در خرداد سال ۱۴۰۲ این مجتمع ها راه اندازی شود، تا کودکان کار به عنوان استعدادهای این مملکت شناسایی شود و به توان آنها افزوده شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=40752

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.