تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
1

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مجوز، برخورد خواهد کرد

  • کد خبر : 40513
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
اقتصاد کلان: معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت در مشهد گفت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مجوز، برخورد خواهد کرد همانگونه که با افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما در حوره خدمات برخورد کردیم، با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان، حسین فرهیدزاده معاون وزیر و رییس سازمان حمایت در همایش استان حامیان حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس شرکت نمود.
وی در حاشیه این همایش در خصوص اقدامات سازمان حمایت در روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به اینکه عید نوروز امسال مقارن با ماه مبارک رمضان شده است از هم اکنون طرح های نظارتی و کنترلی ویژه ای برای این ایام در نظر گرفته شده است. این طرح ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعزیرات حکومتی برنامه ریزی شده است.
ایشان اشاره کرد در همین خصوص تذکرات لازم به اصناف و بنگاه های اقتصادی داده شده است. و جلسات متعددی با معاونین اقتصادی وزارت کشور برگزار شده و برنامه ریزی های مشترکی با وزارت جهاد کشاورزی ترتیب داده شده تا بتوانیم با همکاری و همیاری دستگاه های متولی، توزیع بسیار مناسبی از کالاهای اساسی در ایام ماه مبارک رمضان داشته باشیم.
فرهیدزاده تاکید کرد هیچگونه افزایش قیمتی مورد پذیرش نخواهد بود و سازمان حمایت نیز هیچگونه مجوز افزایش قیمتی صادر نخواهد کرد مگر آنکه واحد اقتصادی بتواند مدارک قانع کننده ای را ارایه کرده و از طریق ستاد تنظیم بازار ، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت مجوزی کشب کند در غیر اینصورت همانگونه که با افزایش بلیط هواپیما در حوره خدمات برخورد کردیم، با متخلفین احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. که در این خصوص بخشنامه ها و مصوباتی تهیه شده است

معاون وزیر صمت به موضوع افزایش غیر قانونی بلیط هواپیما اشاره کرد و افزود: ما مطلع شدیم که شرکتهای هواپیمایی اخیرا بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار و بدون گرفتن هیچ مجوزی از نهادهای مربوطه اقدام به افزایش قیمت کرده اندهمکاران سازمان حمایت به این قضیه وارد شدند که به موازات آن همکاران دادستانی و سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورد کردند، علیرغم اینکه سازمان هواپیمایی قبول نمی کردند اما با استناد به قوانین و مقررات و ضوابط حاکم، آنها نیز قانع شده و قرار بر این شد که بلیط هواپیما افزایش قیمت نداشته باشد.
فرهیدزاده در خصوص قرعه کشی خودرو گفت: متاسفانه در خصوص زمان، بد قولی از سوی سایپا اتفاق افتاد که بلافاصله از سوی سازمان به شرکت سایپا تذکر داده شده و از آنها گزارش خواسته شد. به شرکتهای خودروساز هشدار می دهیم تا زمانی که زیرساختهای لازم را برای قرعه کشی آماده نکرده اند به هیچ وجه اطلاع رسانی نکنند زیرا به محض اطلاع رسانی موظف به ارایه خدمات به مردم عزیز هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تشریح بحث تفاوت بین گرانی و گران فروشی پرداخت و گفت: گرانفروشی ناظر بر بحث نظارت بر بازار بوده اما گرانی ناشی از تورم است لذا باید در ابتدا تورم را باید کنترل کرد که یکی از بهترین راهکارها در این زمینه افزایش تولید است.
ایشان اظهار داشت: تسهیلات باید در بخش مولد صرف شود تا بتوان با ایجاد تسهیلات زنجیره ای ثروت ایجاد و با تورم مقابله کرد، در این راستا اگر نظارتها به صورت سنتی باشد، هیچ اتفاقی در سطح بازار نمی افتد.
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان “تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین” گفت” باید بحث دانش بنیان را وارد حوزه نظارت کنیم در غیر این صورت توفیقی حاصل نخواهد شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به طرح “شفافیت فروشگاهی” که از سوی این وزارتخانه دنبال می شود، اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح همه قیمتها در فروشگاه ها از طریق سیستم توسط ناظران رصد و کنترل می شود.فرهید زاده تقویت ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استانی و ملی و چند بند قانونی مرتبط با آن را از مواردی برشمرد که از طریق سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دنبال می شود
در پایان وی افزود مکانیزه کردن بازرسی و استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در نظارت بر بازار شب عید نوروز را مورد تاکید قرار دارد.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=40513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.