تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
1

مشکلی بابت ذخیره‌سازی نداریم/ از پتروشیمی‌ها هیچ بنزینی دریافت نمی‌کنیم

  • کد خبر : 39944
  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۳
اقتصاد کلان : مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: با ناترازی گاز و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع سی‌ان‌جی در کشور محدود شد که این موضوع باعث افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور شده است.

علی‌اکبر نژادعلی ، درباره روند ذخیره‌سازی باتوجه به کاهش مصرف سوخت سی‌ان‌جی و افزایش مصرف بنزین اظهار داشت: ما اکنون ذخیره‌سازی به میزان مناسب داریم و کاهش فشار گاز در برخی نقاط کشور مدت زمان محدودی حادث می‌شود و امید می‌رود تاد پایان هفته مشکل برطرف شود و شرایط هوایی کشور به حالت نرمال برگردد و بر این اساس قدر مسلم جایگاه‌های سی‌ان‌جی وارد مدار خواهند شد، بنابراین برای مدت محدودی نیاز است که ما از ذخایر استفاده کنیم.

وی افزود: مصرف بنزین در یک روز از دی ماه به ۱۱۸ میلیون لیتر رسید این در حالی است که میانگین مصرف بنزین کشور امسال روزانه ۱۰۳ میلیون لیتر بوده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: با ناترازی گاز و افزایش مصرف در بخش خانگی، توزیع سی‌ان‌جی در کشور محدود شد که این موضوع باعث افزایش ۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در کشور شده است.

وی درباره صادرات بنزین نیز بیان کرد: فعلا بنزین باتوجه به همترازی بین تولید و مصرف داریم فقط به مصرف داخلی می‌رسد و صادرات بنزین نداریم.

نژادعلی یادآور شد: در حال حاضر تمام پالایشگاه‌ها با ظرفیت کامل تولید می‌کنند و همگی در مدار هستند.

وی گفت: کیفیت بنزین در چارچوب استاندرد است و بر اساس شاخص‌های استاندارد داخل کشور و پالایشگاه‌ها تولید بنزین و فراورده انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تاکید کرد: از پتروشیمی‌ها هیچ بنزنی دریافت نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=39944

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.