تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024
16
مسئول اداره سازمان منطقه آزاد چابهار

با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد

  • کد خبر : 30974
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شدنصراله ابراهیمی در جلسه شورای اداری گفت: منطقه آزاد چابهار یک بنگاه اقتصادی بوده و دارای ماموریت های کلان ملی و فراملی برای پشتیبانی و کمک به پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.می بایست […]

با حمایت دستگاه قضایی بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شد
نصراله ابراهیمی در جلسه شورای اداری گفت: منطقه آزاد چابهار یک بنگاه اقتصادی بوده و دارای ماموریت های کلان ملی و فراملی برای پشتیبانی و کمک به پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.می بایست با تلاش و هم افزایی بدنه مدیریتی سازمان؛ و رفع تمام محدودیت های موجود نسبت به جذب حداکثری سرمایه گذاری های مولد و با اهلیت اقدام کنیم.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ؛نصراله ابراهیمی در جلسه شورای اداری گفت: منطقه آزاد چابهار یک بنگاه اقتصادی بوده و دارای ماموریت های کلان ملی و فراملی برای پشتیبانی و کمک به پیشرفت و توسعه اقتصادی ایران اسلامی است.می بایست با تلاش و هم افزایی بدنه مدیریتی سازمان؛ و رفع تمام محدودیت های موجود نسبت به جذب حداکثری سرمایه گذاری های مولد و با اهلیت اقدام کنیم.

مسئول اداره امور سازمان منطقه آزاد چابهارافزود: ما در مدت ۸ ماه گذشته که به فضل و عنایت خداوند متعال فرصت خدمتگزاری در دولت انقلابی در منطقه آزاد چابهار فراهم شد.، با ابتکارات مدیریتی، علی رغم وجود برخی محدودیت های قانونی در حوزه اختیارات ، تلاش کرده ایم با همکاری و مساعدت اعضای محترم شورای تامین و شورای نظارتی استان در کنار سایر اعضای هیات مدیره سازمان، موانع پیش رو برداشته تا تکالیف منطقه برزمین نماند. در همین راستا جهت واگذاری زمین ، انعقاد تفاهم نامه ، قرارداد و جذب سرمایه گذار و کلیه پرداخت های جاری و عمرانی متناسب با بودجه سازمان مطابق مقررات اقدام می شود .

ابراهیمی افزود : در ۶ ماهه نخست سال جاری به میزان ۲۷ میلیون دلار صادرات کالا به خارج از کشور و سرزمین اصلی و میزان ۲۶۳ میلیون دلار کالای تجاری به مقصد سرزمین اصلی بوده است ، با این توصیف درآمد سازمان نسبت به شش ماهه مشابه سال قبل ۲۳۲ درصد رشد داشته است .

ابراهیمی در بخش دیگری از صحبت های خود در شورای مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد که: معتقد هستم موفقیت هر سازمان به دو عامل مهم بستگی دارد. یکی از این دو عامل تاثیر گذار توجه به سرمایه انسانی سیستم و ارتقای فضای همدلی و همکاری در نیروهای درون سازمانی است. باید بتوانیم اعتماد و همراهی نیروی انسانی را با برنامه ها و اهداف سازمان جلب کنیم و آن موقع است که ما خواهیم توانست با تجمیع توانایی ها، تجارب و ابتکارات و نظرات کارشناسی و انگیزشی نیروهای انسانی به دنبال اجرا و تحقق اهداف اصولی و برنامه های سازمان باشیم.

ابراهیمی همچنین عامل مهم دوم را توسعه تعاملات با نهادها و سازمان های منطقه ای و سطوح ملی عنوان کرد و گفت: اگر با اراده ای معطوف به خدمت صادقانه ، اهداف و برنامه های خود را با نهادهای برون سازمانی به اشتراک بگذرایم و با تعامل و همکاری و هم افزایی آنها برای تامین منافع عمومی همت کنیم قطعا به موفقیت خواهیم رسید و خوشبختانه در این مدت مسئولیت با وجود شرایط غیر عادی و محدودیت های قانونی گام های مثبتی با کمک نهاد های برون سازمانی برداشته شد تا شرایط مطلوب خدمت رسانی برای مردم شریف فراهم شود.

مسئول اداره منطقه آزاد چابهار در ارتباط با اهمیت مبارزه با فساد اداری هم گفت: مبارزه با فساد یک اصل و هدف والایی است و فساد خط قرمز نظام جمهوری اسلامی و دولت انقلابی است و اعلام می کنم هر کس در هر جای سازمان اثری از فساد مشاهده کرد موظف است به اینجانب گزارش کند و ما شدیدا از او حمایت کرده و به موضوع با جدیت از مسیر قانونی پیگیری خواهیم کرد و در این‌میان مسامحه ای با افراد فاسد و ضایع کننده حقوق مردم و سازمان نداریم.

ابراهیمی در این ارتباط افزود: در مدت ۸ ماه گذشته در کنار انجام سایر وظایف ، اولویت کاری ما در مورد صیانت از بیت المال ورعایت حقوق قانونی و عامه مردم بوده و با این روحیه و هدف، موفق شده ایم با پیگیری مستمر حقوقی سازمان و معاضدت و مساعدت مسئولین محترم قضایی حدود ۴۵۰ هکتار از اراضی متعلق به منطقه آزاد چابهار به ارزش نسبی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در محدوده روستای تیس و سایر نواحی منطقه را به بیت المال برگردانده شد، البته برخی از احکام قضایی این تصرفات مراحل بدوی را طی کرده و برای برخی نیز فرایند تجدید نظر خواهی دنبال می شود تا نهایی شود . حدود ۲۰۰ پرونده جاری با اختلافات حقوقی و قراردادی درخصوص عدم انجام تعهدات طرف های قرارداد با سازمان منطقه آزاد است که با تشکیل کارگروه خاص تمامی پرونده ها مجددا بازبینی و تصمیم گیری می شود.

همچنین بعد از قانون الحاق و افزایش محدوده به ۸۲ هزار هکتار توسط دستگاه های اجرایی در منطقه نسبت به واگذاری زمین اقدام شده بود که حدودا به ۲۰۰ پرونده می رسد که تمامی پرونده ها با همکاری فرمانداری ، شورای شهر و دستگاه قضایی مقرر شد به لحاظ قیمت گذاری ، نحوه واگذاری و اعمال قانون مجددا کنترل و تصمیم نهایی اتخاذ گردد.

ابراهیمی در مورد وصول مطالبات معوقه سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برخی از مطالبات سازمان بعضا از سال ۱۳۷۲ پرداخت نشده است ولی عمده ترین مطالبات پرداخت نشده به سازمان مربوط به دهه ۹۰ است که از طریق سازمان فرایند پیگیری و وصول آن در دستور کار قرارگرفته است.

در پایان جلسه شورای مدیران ، علیرضا خلیلی نیا به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و مریم شاه تقی به عنوان سرپرست مدیریت حقوقی ، امور قرارداد ها و املاک سازمان منطقه آزاد چابهار معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=30974

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.