تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024
5

خداحافظی ایستگاه گاز فجر انرژی با تعویض مکرر فیلترها

  • کد خبر : 30438
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
اقتصاد کلان :با نصب اسکرابرهای ایستگاه گاز شرکت فجر انرژی خلیج فارس که با تکیه بر توان داخلی تولید و نصب شده اند، فیلتراسیون گاز به صورت خودکار انجام و دیگر نیاز به تعویض فیلترها به صورت دوره ای و مکرر نخواهد بود.

عملیات نصب ۴ عدد فیلترهای ایستگاه گاز (scruber filter) که شامل دو عدد اسکرابر کانونشنال و دو عدد اسکرابر سایکلون بوده در ایستگاه گاز واحد پساب ناحیه ۱ فجر آغاز شد.

اسکرابرهای نصب شده در این واحد وظیفه فیلتراسیون گاز ورودی به ایستگاه فجر و جداسازی دوده ها و ذرات معلق را برعهده دارد؛ این اسکرابرها قادرند تا ذرات معلق را با اندازه ۵ میکرون، را جداسازی و فیلتر کنند.

با نصب این اسکرابرها فیلتراسیون گاز به صورت خودکار انجام خواهد شد و دیگر نیاز به تعویض فیلترها به صورت دوره ای نخواهد بود.

پروژه نصب اسکرابرها که شامل طراحی، ساخت و نصب می شود با همکاری واحد های خدمات فنی، بهره برداری، hse و تعمیرات بوده و ساخت آن توسط سازنده داخلی انجام شده است. قرار است در ادامه این عملیات اجرایی ، مسیر موقت ایستگاه، نصب ولوهای ایزوله و لاین کشی های اصلی برای راه اندازی اسکرابرها نیز توسط یک شرکت ایرانی در حال انجام است.

نصب این فیلترها اکنون به پایان رسیده و تا دی ماه سال جاری این اسکرابرها راه اندازی خواهند شد. لازم به ذکر است که نصب این تجهیزات در راستای پایداری تولید مجتمع فجر و شرکت های همجوار بوده است.

همچنین پیش از این نیز عملیات انشعاب گیری زنده از خط گاز فجر به صورت هات تب و با دقت بالا برای نصب و راه اندازی اسکرابر ها انجام شده بود.

لینک کوتاه : https://eghtesadkalan.ir/?p=30438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.